La CUP demana que la inversió dels FGC serveixi per habilitar els ramals de Súria i Sallent

Els anticapitalistes consideren que l'actuació a Manresa ajudarà a vertebrar la ciutat, però que no ha de ser prioritària

Representants de la CUP i de llistes associades, a la via, a Sallent
Representants de la CUP i de llistes associades, a la via, a Sallent | Pere Fontanals
14 d'abril del 2021
Actualitzat a les 14:47h
La CUP a la Catalunya Central considera que la important inversió d'entre 40 i 60 milions d'euros que han pactat Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i l'Ajuntament de Manresa per soterrar la via al nucli urbà i traslladar l'estació a la plaça Espanya estaria més ben destinada si es dediqués a l'habilitació de les vies que arriben a Sallent i a Súria "i d'aquesta manera vertebrar el territori amb un sistema de transport no contaminant", segons ha afirmat el regidor de Fem Poble a Sallent, Guillem Cabra.

"No es tracta d'un pla nou ja que al 2008, amb el llavors conseller Nadal, Territori ja va fer un projecte, valorat en 100 milions, per aprofitar el traçat ja existent de les vies per intercomunicar sis municipis de la comarca per tren", ha recordat Cabra. "Sabem que 100 milions són molts diners, però el projecte es pot desenvolupar en diferents fases, i a banda dels milions que es pensen destinar a soterrar la via a Manresa, segur que arribarien fons europeus via Next Generation que promouen projectes que apostin per la sostenibilitat".

Els anticapitalistes són conscients que caldria "desdoblar la via i electrificar-la, així com construir petites estacions", però consideren que es pot fer en diferents etapes i permetria absorbir molts dels desplaçaments que es fan dins de la comarca "així com pensar, en un futur arribar al Berguedà i al Solsonès".

"Manca de participació" del govern de Manresa

La roda de premsa, que s'ha portat a terme a peu de via, a sallent, també ha servir perquè la portaveu de Fem Manresa, Roser Alegre, hagi criticat "el model de participació" que porta a terme "de forma sistemàtica" el govern de Manresa. "Tanquen una proposta i llavors la presenten", ha exposat Alegre, "de manera que no hi ha participació no només dels grups municipals, sinó tampoc dels diferents agents" que tenen a veure amb el tema.

Alegre assegura que el seu grup entén que el soterrament de la via a la ciutat ajudarà a vertebrar urbanísticament Manresa, "però desplaçar l'estació dels FGC 200 metres fins a la plaça Espanya o a la plaça de les Oques no té massa sentit". Fem Manresa considera que no és una actuació "prioritària" davant la possibilitat d'invertir aquests diners "enllaçant Manresa amb els municipis dels voltants i aquests entre ells".

"Anirà bé per la població, però també per al turisme o, fins i tot, per al desenvolupament econòmic", ha finalitzat Guillem Cabra.