PIMEC Catalunya Central apropa els joves del territori a la realitat de la indústria 4.0

L'entitat ha coordinat una visita guiada a McBride, empresa de Sallent

Redacció
01 d'abril del 2021
Actualitzat a les 15:24h
Visita guiada a l'empresa sallentina McBride
Visita guiada a l'empresa sallentina McBride | Pimec
PIMEC Catalunya Central ha apropat per primera vegada als joves del territori a la logística 4.0 i el manteniment industrial. Dins les accions del Projecte Singulars E-nginy Jove 4.0, l'entitat ha coordinat una visita guiada a McBride, empresa de Sallent, on membres del departament de recursos humans i logística han fet una presentació de l'empresa i han donat a conèixer de primera mà els detalls i els reptes de l'activitat econòmica dins del sector.

Aquesta acció ha comptat amb la participació de 20 joves de la comarca del Bages, els quals han estat acompanyats per la secretària territorial de la patronal, Montse Ficapal. Prèviament, durant el transcurs del Projecte Singulars, gestionat per la patronal, els joves han rebut formació ocupacional dissenyada de forma personalitzada i específica. D'altra banda, també va participar d'aquesta visita el president de l'Associació d'Empreses de Sallent, Cabrianes i Cornet, Joel Lozano, que ha destacat "la importància d'acostar l'ensenyament al món empresarial”. L'empresari ha celebrat la implantació d'aquesta mena de programes de formació de joves al territori, així com la col·laboració entre la patronal i les diferents entitats del territori per tal d'oferir als joves una formació específica que s'ajusti a les necessitats reals del món laboral i els permeti incorporar-se al mercat de treball.

El Projecte Singulars té com a objectiu orientar, formar i inserir en el món laboral joves d'entre 16 i 29 anys, i es basa en 3 itineraris. El primer itinerari, en Logística 4.0, es tracta d'una formació de 400 hores a càrrec de la Fundació EMI; el segon, en Manteniment Industrial, es tracta d'una formació de 720 hores al Centre de Formació Pràctica Lacetània i, el tercer, es tracta d'una formació de 300 hores en Comunicació, Marketing Digital i E-commerce a càrrec d'Eurecat.