L'Oficina Comarcal d'Informació al Consum va tramitar 984 reclamacions durant el 2020

L'OCIC va atendre més de 2.300 consultes en l'any de pandèmia en què va potenciar l'atenció telemàtica

OCIC del Consell Comarcal del Bages en una imatge d'arxiu
OCIC del Consell Comarcal del Bages en una imatge d'arxiu | CCBages
Redacció
15 de març del 2021
Actualitzat a les 14:00h
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consum va resoldre favorablement el 60% de les reclamacions tramitades durant l'any passat. De gener a desembre de 2020, l'OCIC va gestionar un total de 984 reclamacions, de les quals 590 (un 60%) van ser favorables als interessos de les persones consumidores.

La majoria de les reclamacions van fer referència a serveis de telefonia, internet i de subministraments bàsics a la llar. La situació de pandèmia també va fer augmentar les consultes referents a cancel·lacions de vols, reserves hoteleres, espectacles o cursos. En paral·lel, es van tramitat 26 queixes i un total de 20 denúncies. Durant tot el 2020 es van atendre més de 2.300 consultes.

Atenció amb cita prèvia

L'OCIC continua funcionant amb cita prèvia a través del correu electrònic [email protected] o bé el telèfon 93 693 03 53. El conseller de Suport als Municipis i Consum del Consell Comarcal del Bages, Sergi Grau, apunta que "l'oficina ofereix serveis d'informació, assessorament i gestió de tràmits, mediació, vistes arbitrals de consum, tramitació de denúncies i accions d'educació a les persones consumidores".