Les escoles de Manresa commemoren el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Visualitzar vídeos breus i crear murals col·lectius a l'aula són les iniciatives suggerides per l'Ajuntament als centres

Una nena al Lab 0_6 d'UManresa en una imatge d'arxiu
Una nena al Lab 0_6 d'UManresa en una imatge d'arxiu | Estefania Escolà
Redacció
11 de febrer del 2021
Actualitzat a les 12:56h
L'Ajuntament de Manresa ha organitzat diverses activitats adreçades a les escoles de primària de la ciutat per commemorar el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. L'objectiu és visibilitzar les grans aportacions de les dones a la ciència així com fomentar l'acc&eacut e;s i interès de les nenes en aquest camp. 

La primera de les activitats proposades consisteix en la visualització d'audiovisuals breus, que facilitin un debat a posteriori a les aules de les escoles: InfoK: Les nenes i la ciència, InfoK: Obrim les portes de la ciència a les nenes, InfoK: Piriscopi: Dones científiques i el vídeo No more Matildas.

La creació de dos murals col·lectius, un sobre les grans científiques de la història i un altre sobre els invents més importants creats per dones, és la segona activitat proposada pel consistori. L'alumnat treballarà personatges rellevants tals com Marie Curie, Rosalind Franklin o Margarita Salas així com descobriments i invents realitzats per dones al llarg de la història. Es poden consultar les activitats en aquest enllaç

Les activitats, que es duran a terme al llarg dels mes de febrer, estan organitzades per l'Ajuntament de Manresa a través del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i el SAI LGTBI de Manresa (SAI). Les accions s'emmarquen dins del pla d'igualtat del consistori per promoure les vocacions científiques i tecnològiques entre les nenes i dones.

11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

L'accés de les dones a fer carreres relacionades amb la ciència segueix tenint en l'actualitat moltes barreres. Segons un estudi realitzat a catorze països, la probabilitat que les estudiants acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament. Mentre que la probabilitat per als estudiants masculins és del 37%, 18% i 6%.

És per totes aquestes raons, que l'Assemblea General de les Nacions Unides va establir l'11 de febrer com el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. L'objectiu d'aquesta celebració és assolir una major participació i inclusió de les dones i les nenes en el món de la ciència i la tecnologia i, d'aquesta manera, trencar amb la bretxa de gènere.