Eleccions catalanes 14-F

ERC proposa l'alliberament total de la C-16 i l'inici de les actuacions a la C-55 amb la bifurcació a Castellgalí

Ferran Estruch recorda que el Consell Comarcal va interposar una demanda contra la concessionària que "beneficiarà a la Generalitat en el seu rescat"

per Pere Fontanals, Manresa | 5 de febrer de 2021 a les 18:49 |
Ferran Estruch i Laura Vilagrà, en el centre, amb altres membres d'ERC | Pere Fontanals
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de febrer de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
ERC "respecta les grans decisions de la comarca en matèria d'infraestructures, tant viàries com ferroviàries, com la que va prendre el Consell Alcaldes Bages fa un any". Així ho ha afirmat el candidat i alcalde de Cardona, Ferran Estruch, aquest divendres a Manresa.

Per això proposa "l'alliberament total" de la C-16, però implantant un nou sistema per a tot el país que passa per la "Vinyeta Verda". O sigui, "aixecar les barreres i aturar aquest lucre excessiu de les grans empreses de peatges", ha sentenciat. 


Estruch ha reivindicat que el govern del Consell Comarcal, el Consell Alcaldes i el Consorci Viari van aconseguir les primeres bonificacions, "que semblaven impossibles" i ara volen l'"alliberament total", que "també sembla impossible, però no ho és". "També ERC al Consell Comarcal va interposar una demanda a la concessionària que ha fet estalviar molts diners a la Generalitat i que la beneficiarà en el rescat", ha reivindicat.

"A la C-55 s'ha pogut resoldre gairebé totalment el problema que tenia de mortalitat, però no és competitiva", per això el candidat ha proposat "actuacions contundents" començant per la bifurcació a Castellgalí. Però no s'ha acabat aquí, Estruch també ha reclamat la finalització de la B-40 "que té 10 anys de retard" per enllaçar la C-16 amb la C-58. 


Pel que fa al transport públic ha reclamat la "transició ecològica" dels vehicles de carretera i que a l'R4 "cal acabar tots els projectes que estan sobre la taula, són molts milions destinats que mai no arriben a executar-se". També ha assegurat que ERC treballarà per una infraestructura integral ferroviària, amb els FGC, "per ser més eficients".

Una indústria moderna

Estruch ha afirmat que "la transició ecològica i digital de la nostra indústria i comerç és fonamental". Per això, ha assegurat que ERC és la garantia "que els fons europeus Next Generation, complementats amb els de la Generalitat, arribin al territori, ja que hi tenen un impacte directe i no en les grans empreses, amb oficines descentralitzades i taules de concertació".

Proposta de comissionat per gestionar els fons Next Generation

Abans que Ferran Estruch, ha parlat la candidata número 2, Laura Vilagrà que ha assegurat que ERC no vol que "sortim d'aquesta crisi com ho vàrem fer de la del 2008, amb les retallades i austeritat de CiU, PSOE i PP". Per això "volem aprofitar els fons europeus Next Generation perquè sigui un autèntic pla Marshal per a l'economia catalana". i per fer-ho, ERC ha proposat l'economista Miquel Puig com a comissionat per a la seva gestió. "Que aquests fons europeus no siguin per les grans empreses de l'IBEX sinó per a les petites i mitjanes empreses, que tinguin capil·laritat territorial", ha reclamat.

"El Bages té projecte, té un pla industrial i és exemplar en la col·laboració público-privada", ha assegurat Vilagrà, que ha posat de relleu la indústria de l'automoció, "molt potent a la comarca", la indústria química, els serveis sanitaris, o el sector alimentari, però també el turisme, o el comerç, "que cal que faci un pas endavant amb la venda on line o amb el multi-servei". "Aquí és on volem que vagin aquests fons", ha conclòs.





Altres notícies que et poden interessar





 

Participació