Unanimitat en el ple de Manresa per instar els bancs a millorar la seva atenció personalitzada

La moció, presentada per la plataforma de la gent gran, denuncia el tancament d'oficines i recorda que no tothom té "les habilitats necessàries per fer les transaccions en caixers automàtics i telemàticament"

Víctor Feliu, de la plataforma de pensionistes, durant la seva intervenció en el ple
Víctor Feliu, de la plataforma de pensionistes, durant la seva intervenció en el ple | AjM
29 de gener del 2021
Actualitzat a les 14:42h
El ple de l'Ajuntament de Manresa d'aquest dijous ha aprovat per unanimitat una moció presentada per la Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i dels Drets de la Gent Gran que reclama a les entitats bancàries que posin fi al deteriorament de l'atenció personalitzada als clients.

El representant de la plataforma, Víctor Feliu, ha incidit en la "deshumanització" de l'atenció per part de les entitats bancàries que deixa "desateses i abandonades" les persones grans, i les més joves, que no tenen les habilitats necessàries per fer les transaccions de forma autònoma en caixers automàtics i telemàticament.

"Els bancs no tenen en compte les necessitats dels clients en general i actuen imposant horaris i formes d'atenció, limitant l'atenció personalitzada i carregant comissions per disposar d'efectiu per finestreta", ha assegurat i es lamenta que aquestes exigències deixen impotents als clients, que veuen com "el servei es va despersonalitzant i deshumanitzant".

Feliu ha assumit que la digitalització i la gestió telemàtica "és positiva i que facilita la gestió" als clients, però considera que "el serveis bancaris són un dret necessari per poder viure en la societat, que tothom ha de tenir al seu abast" i manifesten que "les persones han de poder decidir de quina manera volen ser atesos, en funció de les seves necessitats".

La plataforma també ha incidit en el fet que amb el tancament d'oficines bancàries molts clients han de desplaçar-se lluny del seu domicili i, principalment, la gent gran els suposa un sacrifici molt gran.

Per tot plegat, ha emfatitzat que si la banca privada no satisfà la necessitat de disposar d'uns serveis bancaris adequats, "demanen als poders públics que regulin aquest dret i que, fins i tot, els ofereixin mitjançant una banca pública".

La regidors delegada de la Gent Gran, Rosa M. Ortega, ha felicitat la plataforma per la proposta i ha recordat que la banca "és un servei al que estem obligats a recórrer, tant per cobrar la pensió, com per qualsevol gestió de pagament". Ortega també ha recordat "l'enorme esforç que va fer la gent gran durant la crisi del 2008", ajudant els seus fills i néts, i també la importància de ser atès personalment: "No pots fer-te amic d'un caixer automàtic", ha reblat.

Per la seva part, el portaveu del grup socialista, Felip González, ha afirmat que els treballadors de la banca "també són víctimes, ja que es troben entre les ordres dels seus directius i l'atenció als clients que no poden fer com els agradaria". Tot i així, González també ha instat l'Ajuntament a posar-hi de la seva part: "Les multes, per exemple, les fem anar a pagar als caixers automàtics i potser caldria buscar altres mètodes per donar aquesta atenció o d'altres relacionades amb la digitalització que actualment ofereixen els locutoris".

El text insta les entitats bancàries de Manresa a parar el deteriorament de l'atenció als clients, facilitant una atenció presencial personalitzada durant tot l'horari i en totes les oficines obertes a la ciutat a les persones que ho necessitin, així com a facilitar una atenció més comprensible a la nova ciutadania. La proposició mostra la preocupació per l'eliminació de sucursals, demana transparència i una tarificació social a les entitats bancàries i les exhorta a no cobrar comissions per serveis personalitzats quan no es tenen habilitats per fer-los en els caixers automàtics.