El CNL Montserrat obre inscripcions als cursos d'hivern amb un sistema renovat d'atenció a l'usuari

Es consolida la inscripció en línia i el format virtual dels cursos, es crea un equip de suport i es millora l'atenció ciutadana

Redacció
11 de gener del 2021
Actualitzat a les 10:00h
El CNL Montserrat engega un nou període d'inscripcions als cursos de català: 11 i 12 de gener, per als exalumnes del darrer any, i 13, 14 i 15, per a la resta d'exalumnes i per al públic en general. Els cursos començaran el 25 de gener.

Per atendre la demanda, el Consorci ha articulat un nou sistema d'atenció ciutadana que millora el servei i facilita l'accés a les informacions rellevants. 

Pel que fa a la inscripció, tota la informació està disponible al web corporatiu, on també es poden trobar les recomanacions per fer un curs virtual, les diferents modalitats o accessos d'interès com la sol·licitud a la prova de col·locació virtual, l'oferta de cursos o les preguntes més freqüents.

Adaptats a les necessitats

Les modalitats dels cursos inclouen el format 100 % presencial, semipresencial (50% presencial i 50% virtual), 100% en línia o híbrid (75% presencial i 25% virtual), per atendre totes les preferències. 

Les sessions presencials es duran a terme d'acord amb la normativa sanitària, garantint la distància de seguretat entre els alumnes i, per tant, reduint el nombre de places disponibles a les aules. 

Les modalitats presencial i semipresencial disposen d'un entorn virtual d'aprenentatge (Moodle o Aula mestra) com a suport fora de l'aula. 

L'aposta clara de l'oferta de cursos és la modalitat virtual, per l'avantatge que suposa a l'hora d'assumir canvis provocats per la crisi sanitària. Si la situació pandèmica ho requereix, els cursos presencials o semipresencials passaran a ser virtuals per poder continuar l'aprenentatge, tal com ha succeït en el període anterior. 

Els nous formats virtuals exigeixen un coneixement informàtic bàsic, un ordinador amb connexió a Internet, altaveus o auriculars, micròfon i càmera. 

Atenent a la voluntat social de servei públic, l'oferta conserva la gratuïtat dels cursos inicials i bàsics, una mesura establerta arran de la pandèmia, i la reducció de la resta de tarifes. Els cursos de pagament, a més, inclouen un seguit de supòsits de reducció.

Més suport i millor atenció

Durant la inscripció del passat mes de setembre, el Consorci va gestionar per primera vegada més de 20.000 matrícules en línia. Aquesta situació va generar la necessitat d'articular nous procediments per a l'atenció ciutadana. 

És justament amb la voluntat d'atendre cada vegada millor els usuaris que el Consorci ha activat un sistema d'ajuda i suport en la inscripció, per tal de donar resposta a totes les consultes que es generin durant el procés. 

Com a mesura inicial de suport, s'ha habilitat un xat assistit, a través del qual l'usuari tindrà accés a tota la informació necessària, amb formularis de contacte en cas que no resolgui els dubtes. Un equip de 15 professionals atendran totes les peticions i vetllaran per a la bona implementació dels nous sistemes virtuals. 

Així mateix, s'obre novament l'espai de l'alumne, amb informació actualitzada i vídeos tutorials d'ajuda, i s'activa la plataforma virtual per a les proves de col·locació en línia.

L'atenció a l'usuari es garanteix a Manresa a través del CNL Montserrat o en els 146 punts d'atenció que el Consorci té distribuïts a través dels 22 centres de normalització lingüística de tot el territori

Una normativa adaptada a les necessitats

Com a mesura complementària per millorar l'atenció i el servei als alumnes dels cursos, el Consell d'Administració del Consorci modifica la normativa dels cursos i en flexibilitza els apartats que fan referència a aspectes organitzatius, com per exemple l'ampliació de ràtio d'alumnes per curs virtual, la prova de col·locació preferentment en línia o l'ampliació de supòsits que permeten a l'alumne sol·licitar el retorn de la matrícula.

Els canvis especifiquen també els supòsits que preveuen l'anul·lació de grups o qüestions relacionades amb l'avaluació.