ICL

La nova terminal d'ICL rep per primer cop un megavaixell per portar sal del Bages al Regne Unit

Carregarà més de 50.000 tones de sal per a carreteres i salparà de Barcelona, un cop carregat, en direcció al nord d'Anglaterra.

per Redacció, 4 de desembre de 2020 a les 11:59 |
Vaixell Supramax al terminal d'ICL al Port de Barcelona | ICL
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de desembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La nova terminal d'ICL al Port de Barcelona ja funciona a plena operativa després de les proves dels darrers mesos, i ha rebut aquesta setmana un vaixell Supramax, amb uns 200 metres de llargada i 32 d'amplada, per a un carregament de 51.700 tones de sal provinents de les instal·lacions de la companyia al Bages al Nord d'Anglaterra. 

Es tracta del primer vaixell d'aquestes dimensions que ICL pot carregar gràcies a l'increment de la demanda de sal de carreteres, en especial al mercat del Regne Unit. La nova terminal s'ha construït pensant en operacions d'aquesta magnitud, en què s'incrementa l'eficiència i la sostenibilitat de la companyia, ja que un sol vaixell substitueix diversos vaixells més petits, de 10-15 mil tones, que fins ara han estat la càrrega habitual, amb un gran estalvi energètic. 


El carregament de la sal s'efectua a través d'un dels dos shiploaders (grans grues de càrrega) de que disposa la nova terminal. Es tracta de sal de carreteres de diferents tipus: de més gruix per al mercat escocès i més fina pel mercat anglès. Precisament el Regne Unit ha esdevingut un mercat molt important per a ICL, amb un creixement en el darrer any de més del 15%. Aquest carregament d'un megavaixell és el primer dels que hi ha previstos aquest hivern. 

En paraules de Carles Aleman, president d'ICL Iberia, "encàrrecs com aquest són una molt bona notícia per la nostra companyia, no només per l'increment de vendes que suposa, sinó també per les implicacions en matèria d'eficiència i sostenibilitat i per donar empenta a la sortida de les reserves de sal dels nostres dipòsits salins. Demostrem així que l'eficiència logística permet obrir altres mercats fins i tot amb productes econòmics com la sal".


La nova terminal forma part de l'ambiciós projecte industrial que l'empresa té dissenyat per al desenvolupament de la conca minera del Bages i ha tingut una inversió de més de 77 milions d'euros. L'entrada en funcionament operatiu de la nova terminal permet fer front als augments de càrrega de sal i potassa previstos per als propers anys. 

Amb la nova terminal es millora substancialment la capacitat de càrrega del vaixells ja que es passarà de les 800 mil tones de l'antiga terminal a gairebé 4 milions amb la nova, ja que ofereix la possibilitat de què es puguin carregar 2 vaixells de forma simultània. 

 

Participació