La Plataforma dels Pensionistes denuncia la «deshumanització» de la banca cap a la gent gran

Adverteixen que no tothom té "les habilitats necessàries per fer les transaccions de forma autònoma en caixers automàtics i telemàticament"

Una persona en un caixer automàtic
Una persona en un caixer automàtic | Adrià Costa
Redacció
01 de desembre del 2020
Actualitzat a la 13:50h
La Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i dels Drets de la Gent Gran de Manresa reclama a les entitats bancàries que posin fi al deteriorament de l'atenció personalitzada als clients.

La plataforma denuncia la "deshumanització" de l'atenció per part de les entitats bancàries que deixa desateses i abandonades les persones grans, i les més joves, que no tenen les habilitats necessàries per fer les transaccions de forma autònoma en caixers automàtics i telemàticament.

Manifesta que "els bancs no tenen en compte les necessitats dels clients en general i actuen imposant horaris i formes d'atenció, limitant l'atenció personalitzada i carregant comissions per disposar d'efectiu per finestreta" i es lamenta que aquestes exigències deixen impotents als clients, que veuen com "el servei es va despersonalitzant i deshumanitzant".

Des de la plataforma accepten que la digitalització i la gestió telemàtica és positiva i que facilita la gestió als clients, però consideren que "el serveis bancaris són un dret necessari per poder viure en la societat, que tothom ha de tenir al seu abast" i manifesten que "les persones han de poder decidir de quina manera volen ser atesos, en funció de les seves necessitats".

Si la banca privada no satisfà la necessitat de disposar d'uns serveis bancaris adequats, demanen als poders públics que "regulin aquest dret i que, fins i tot, els ofereixin mitjançant una banca pública".

A més de condemnar les polítiques que apliquen les entitats financeres amb l'objectiu de reduir costos sense tenir cap consideració cap als seus clients, també exigeixen la rectificació de la manera com s'apliquen a les sucursals.