L'Estat licitarà les obres que permetran enllaçar Manresa i l'aeroport a través de l'R4

L'Estat ha donat llum verda a la licitació, amb un termini d'execució de 24 mesos, i un cost aproximat de 74 milions d'euros

Imatge d'arxiu d'usuaris agafant el tren a Sabadell Centre
Imatge d'arxiu d'usuaris agafant el tren a Sabadell Centre | Georgina Albreda
NacióSabadell
27 d'octubre del 2020
Actualitzat a les 17:30h
El Consell de Ministres espanyol, reunit aquest dimarts, ha aprovat la licitació de les obres que han de permetre connectar la línia ferroviària Barcelona-Tarragona amb la T1 i la T2 de l'aeroport. Es tracta de la fase 2 del nou accés ferroviari a les instal·lacions aeroportuàries i que també suposarà la connexió de Manresa amb l'aeroport de Barcelona-El Prat a través de l'R4 de Rodalies. L'Estat ha donat llum verda a la licitació, amb un termini d'execució de 24 mesos, i un cost aproximat de 74 milions d'euros.
 

La proposta, en vermell, del consistori sabadellenc Foto: Ajuntament de Sabadell


Es faran serveis directes de Rodalies a les dues terminals des de la capital del Bages i que facilitarà enllaços amb altres línies de Rodalies i amb la xarxa de metro de Barcelona.

La Generalitat vol explotar la nova línia de Rodalies a l'Aeroport

La Generalitat ha expressat en nombroses ocasions la seva voluntat d'explotar la nova línia, l'R-Aeroport. A finals de l'any passat, el Govern va aprovar la declaració de la línia d'interès públic. L'objectiu, segons va explicar aleshores el conseller de Territori, Damià Calvet, és que la línia tingui una funció de "vertebració territorial" i no funcioni només de llançadora entre l'estació de Sants i l'aeroport. L'Estatut atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori català amb independència del seu titular.