El programa REMS torna a Manresa per acompanyar a persones grans amb problemes de memòria

Es reprèn l’activitat presencial a l'espaiSocial que la Fundació té a Manresa, que reobre amb totes les mesures de seguretat necessàries

Redacció
20 d'octubre del 2020
Actualitzat a les 11:36h
EspaiSocial de Manresa
EspaiSocial de Manresa | GSV
La Fundació Catalunya La Pedrera ha reactivat el Programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut (REMS) que es realitza presencialment a l'espaiSocial que la Fundació té a Manresa i que té per objectiu mantenir les capacitats de les persones grans el màxim de temps possible, prioritzant el seu benestar emocional i la seva autonomia 

REMS va néixer l'any 2013 com a iniciativa de la Fundació per atendre una necessitat coberta de forma parcial fins al moment: l'atenció a les persones amb deteriorament cognitiu lleu o moderat derivat de malalties neurodegeneratives o del propi procés d'envelliment.  

La Fundació Catalunya La Pedrera ha reobert l'espai ubicat al carrer Caritat 14, amb totes les mesures de seguretat necessàries. A més, s'han adaptat les activitats per poder-les fer amb la màxima tranquil·litat. És obligatori portar posada la mascareta en tot moment i a l'accés es pren la temperatura corporal amb un termòmetre digital. Es facilita gel hidroalcohòlic durant tota l'estada. Els participants gaudeixen de l'estimulació física amb la fisioterapeuta, qui desinfecta el material utilitzat abans i després de cada sessió. I a l'estimulació cognitiva, així com en totes les activitats, es manté sempre la distància de seguretat recomanada. 

Com a novetat, i a més de les activitats presencials, tots els participants tenen accés a un Espai virtual que conté dinàmiques per fer des de casa i seguir rutines, realitzades per l'equip de professionals de la Fundació. D'aquesta manera si un dia no es poden desplaçar al centre o tenen interès en ampliar o seguir tot allò que fan, poden seguir bons hàbits en el seu dia a dia i mantenir les seves capacitats. 

El REMS té per objectiu potenciar les habilitats en lloc de centrar-se en les pèrdues que comporta la malaltia en un context on els mateixos participants escullen, en cada moment, les activitats que volen fer en relació amb els seus interessos i històries de vida.