No Més Morts a la C-55 i FAVM ajornen el tall de la C-55 per l'últim accident mortal

Les entitats expliquen que el portaran a terme quan millorin les condicions de la pandèmia

per Redacció, 15 d'octubre de 2020 a les 12:07 |
L'accident del passat 10 d'octubre a la C-55 | SCT
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 d'octubre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Plataforma No +Morts a la C-55 i la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa han emès un comunicat en el que volen fer arribar el seu més sentit condol als familiars i amics de la víctima mortal de l'accident ocorregut el passat dissabte 10 d'octubre, al km. 1,5 de la C-55. També mostren el seu desig que les persones ferides es recuperin aviat, en especial la conductora ferida crítica.

En l'actual situació d'increment de contagis de la Covid-19, per responsabilitat, com a entitats convocants dels talls de la carretera en record de les víctimes, en retardaran la convocatòria per més endavant. En els dies vinents, així què millorin les condicions de la pandèmia, organitzaran el tall en el punt quilomètric on es va produir el fatal accident.


Les dues entitats denuncien la manca d'interès del departament de Territori i Sostenibilitat en desdoblar la C-55 en el tram Abrera-Manresa. Segons expliquen, el conseller fa pocs dies donava entendre que consideren "la C-55 una via secundària de baixa ocupació, i que no hi havia capacitat econòmica per afrontar la despesa de desdoblar- la, o fer-hi l'alternativa del 2+1".

Les entitats expliquen que "la realitat és tossuda i desmenteix al conseller, ja que la densitat de trànsit és tràgicament massa alta per la capacitat actual de la carretera, que pateix tots els inconvenients d'un traçat molt antic, amb intervencions que sovint només són pedaços sense que aportin la necessària tranquil·litat als conductors i duguin eficàcia i eficiència al trànsit de la via què connecta les comarques centrals amb l'àrea metropolitana sud, Barcelona, aeroport i ports de Barcelona i Tarragona, en definitiva que deixi de ser una ratera pel transit rodat".


Les entitats reclamen, de nou, el desdoblament de la C-55.


 

Participació