Manresa tindrà la ronda a l'est de la ciutat d'aquí a un any

Els treballs de prolongació de l'avinguda dels Països Catalans, que s'inicien aquest mes d'octubre, suposen una inversió de 4,5 milions d'euros

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, amb Valentí Junyent i Manresa, Marc Aloy
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, amb Valentí Junyent i Manresa, Marc Aloy | Estefania Es
Redacció
06 d'octubre del 2020
Actualitzat a les 21:55h
Les obres de prolongació de l'avinguda dels Països Catalans de Manresa, que s'ha de convertir en una ronda a l'est de la ciutat sense haver de passar pel centre, s'iniciaran aquest octubre i s'allargaran durant un any. L'actuació suposa una inversió de 4,5 MEUR, dels quals el Govern en finança el 60% i l'Ajuntament la resta. La nova via transcorrerà entre la carretera de Viladordis i la plaça Prat de la Riba, tindrà 800 metres de longitud i 8 d'amplada, amb un carril per sentit. Faltarà un segon tram, de 200 metres, per tal que es pugui enllaçar amb el polígon Els Trullols i l'entrada oest a la ciutat. L'alcalde, Marc Aloy, diu que seria "desitjable" que aquest segon tram entrés en funcionament al mateix temps, però admet que és "difícil".

El nou vial s'iniciarà amb un nou encreuament amb la carretera de Viladordis, que permetrà enllaçar amb la C-55, primer, i amb l'autopista C-16, posteriorment. El traçat es desenvoluparà seguint el corredor establert en el planejament que, a llarg termini, preveu que l'avinguda que ara s'urbanitza tingui unes característiques similars als de l'avinguda Universitària: amb dues calçades separades per una mitjana arbrada, una vorera arbrada en un costat (sud) i un passeig lateral ampli amb espai per a vianants, bicicletes i espais de descans a l'altre costat (nord).

En l'obra que ara comença es construiran dos carrils de circulació, un en cada sentit, i quan l'avinguda estigui del tot completada, hi haurà dos carrils per a cada sentit, separats per la mitjana central. La segona fase es construirà quan es desenvolupin els àmbits de creixement d'aquests sectors.

Característiques del nou vial

El nou vial tindrà una secció que, majoritàriament constarà d'una vorera de 3,5 metres d'amplada, arbrada, i també una zona d'aparcament i una calçada amb dos carrils. Per la banda nord tindrà una franja arbrada.

A banda, es construirà una rotonda a la cruïlla amb la carretera de Viladordis, i una altra al carrer Fra Jacint Coma i Galí. El traçat finalitza a la plaça Prat de la Riba, que s'adequarà per connectar amb les vies que ja existeixen.
 

Mapa de les obres que es duran a terme a l'avinguda dels Països Catalans Foto: Territori


Millora de la mobilitat

Aquesta nova avinguda, que uneix la plaça Prat de la Riba amb el carrer Viladordis, esdevindrà una nova ronda de circumval·lació de la ciutat pel seu sector est i perllongarà la que actualment conforma l’avinguda de les Bases de Manresa, de manera que farà el paper de connector entre barris de la ciutat.

Així doncs, el nou vial permetrà la distribució dels vehicles que entren a la ciutat per la carretera de Vic o pel carrer Viladordis cap als barris de la Font dels Capellans i la Sagrada Família, sense necessitat de penetrar cap a l'interior de la ciutat. També establirà una connexió directa entre la zona de les Bases i la Parada.

El Departament de Territori i Sostenibilitat és l'encarregat d'executar les obres, per a les quals l'Ajuntament cedeix els terrenys necessaris. Un cop executat el nou vial, la Generalitat el cedirà a l'Ajuntament.