Cardona i El Solsonès presenten un projecte de promoció del territori i del producte local

La campanya "Producte d'aquí" compta amb una trentena de professionals implicats en la promoció del territori, dels productors locals i la cultura

Gravació de la campanya a Cardona
Gravació de la campanya a Cardona | AjCdn
Redacció
21 de setembre del 2020
Actualitzat a les 21:18h
Emmarcat dins de la campanya Producte d'aquí, de l'Agència de Desenvolupament de Solsona i Cardona (Adlsolcar), neix un projecte audiovisual ambiciós i de promoció del producte local, la cultura i el territori, sota el nom de “Bell mig” i que s'estructura en quatre zones: Solsona, Cardona, Baix Solsonès i Vall de Lord.

La campanya vol ser un retrat de cadascun dels 27 productors agroalimentaris del territori a través de píndoles de vídeo i fotografies, un relat audiovisual, Bell mig, per a cadascun dels quatre àmbits geogràfics i un portal de web on consultar tots els productes i productors que treballen sobre la terra i poder-ne descobrir les seves peculiaritats. 

Presentació de la campanya a Cardona

El contingut del projecte s'anirà publicant esglaonadament. A principis de mes, es presentava a Solsona el programa dedicat a la ciutat, amb l'actor Pep Cruz. Aquest divendres, 25 de setembre, és el torn de Cardona: al Teatre Municipal Els Catòlics, a les 19.30h, s'estrena el programa destinat a la vila, un vídeo que promociona el producte local i on hi apareixen els productors agroalimentaris i el paper destacat de la cultura i la música, amb professionals locals del sector, que faran una actuació durant l'acte.

És imprescindible la reserva prèvia per assistir a l'acte, a través del mail [email protected] i al telèfon de l'Adlsolcar (93 869 22 87) en horari d'oficina.

La presentació del projecte comptarà amb la presència de l'Alcalde, Ferran Estruch, el regidor de Promoció Econòmica, Joan Hernàndez, el tècnic responsable de Producte d'Aquí, Carles Pujol, així com tot l'equip del projecte, integrat per professionals locals de diferents disciplines de la creativitat (Erika Escudero, grafismes; Olga Montilla, xarxes socials; Elena Ribera, actriu i protagonista juntament amb Marc Anglarill, entre d'altres).

En tot moment es garantiran les mesures de seguretat i prevenció que obliga la COVID-19: distància, ús obligatori de la mascareta en tot moment i rentat de mans amb solucions hidroalcohòliques. 

L'Electra del Cardener

La cultura i la música tenen un paper destacat en el projecte Bell mig. En aquest sentit, s'ha creat l'Electra del Cardener, un conjunt integrat per músics del territori, com els cardonins Nil Mujal i Carles Ratera, i liderats pel cardoní Ramon Franch, que ha produït i enregistrat tota la música original de la campanya.

Aquest projecte, a càrrec de la productora Elsabeth Produccions de Solsona, ha estat impulsat per l'Adlsolcar i el Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central. Ha tingut un cost de 28.000 euros, que es finança en un 80 per cent amb fons Leader i la resta, a través dels ajuntaments de Solsona i Cardona, el Patronat de Turisme del Solsonès i el Consell Comarcal del Solsonès amb la col·laboració de la Diputació de Lleida. També el subvenciona el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu en el marc dels programes de suport al desenvolupament local.
Arxivat a