Infància

Les activitats d'estiu de Creu Roja Manresa compten amb 150 infants i adolescents

La intervenció directa amb activitats d'estiu reomple la Ludoteca Ludugurus, el Casal-Ot i JNA

per Redacció , 10 d'agost de 2020 a les 08:26 |
Moltes activitats han estat a l'aire lliure | Creu Roja
La Creu Roja està desenvolupant un any més activitats de lleure educatiu al llarg dels mesos d'estiu. Aquest any, després dels mesos de confinament on infants i especialment adolescents han estat confinats tants mesos, cobren especial importància. 

Els projectes d'infància són la ludoteca Ludugurus, una ludoteca especialitzada en jocs i joguines ubicada al carrer de la Mel, en conveni amb l'Ajuntament de Manresa, 

el centre obert Casal-Ot, en conveni amb l'Ajuntament de Manresa i la Generalitat de Catalunya, que atén a infància en situació de risc d'exclusió social i el projecte JNA, adreçat a adolescents de 12 a 16 anys, també en conveni amb l'Ajuntament.

Els projectes van obrir les seves portes el 22 de juny i tot i haver d'organitzar grups de convivència més reduïts s'ha vetllat per poder atendre a tots els infants i adolescents que durant l'any assistien a les activitats. S'han establert torns que permetessin atendre el màxim de dies cada infant i jove segons les seves necessitats i interessos i s'ha prioritzat les activitats a l'aire lliure sempre que ha estat possible. 


En xifres totals, en les sis setmanes que es porten d'estiu s'han atès 149 infants i adolescents amb una suma de 546 intervencions. Diàriament han estat al voltant de 50 els participants a les activitats. 

La ludoteca Ludugurus tanca fins a la primera setmana de setembre i el centre obert Casal-Ot i el projecte JNA segueixen oberts tot l'estiu.

Durant els mesos de confinament, malgrat les dificultats, l'equip educatiu a seguit al costat dels infants i joves i les seves famílies a través de diverses accions i activitats:

Suport a l'escolaritat

Des de la primera setmana s'ha contactat amb centres escolars per tal que enviessin les tasques escolars a l'equip educatiu, que s'ha encarregat d'imprimir i repartir als domicilis dels infants. La setmana següent els deures eren recollits, escanejats i enviats al professorat. 

Els tècnics han posat especial èmfasi als alumnes de secundària per tal que seguissin al mateix ritme que la resta d'alumnat, sempre i quan no ha estat possible que tinguessin els mitjans de connectivitat i aparells necessaris. L'activitat d'anar als domicilis ha estat feta pel voluntariat. 

Trucades de seguiment

A l'inici del confinament es va trucar a totes les famílies per informar-los del tancament provisional dels serveis. I a partir d'aquí, setmanalment en el cas de Casal-Ot i JNA i periòdicament en el cas de Ludugurus, s'han estat fent trucades de seguiment procurant acompanyar a les famílies emocionalment, donant informació sobre el funcionament del confinament i, més endavant, de les fases de desescalada. Creu Roja ha fet 1.289 trucades en total.

Recomanacions pedagògiques

Un cop a la setmana, s'ha treballat amb les famílies recomanacions pedagògiques que han fet referència a diversos temes com mantenir una horaris durant el confinament, com gestionar les emocions, propostes de límits i normes, ... La idea d'aquesta activitat ha estat fer costat a les mares i pares amb menys recursos en aquesta difícil situació. També s'ha informat i, si s'ha necessitat s'ha ajudat a les famílies en la preinscripció escolar i la sol·licitud de beques menjador. S'han fet 1.611 recomanacions pedagògiques

Gestió connectivitat

Per minimitzar la bretxa digital que s'ha fet més palesa que mai en aquests moments, a través de diferents convenis de Creu Roja i, en contacte amb instituts i l'Ajuntament, s'ha proporcionat una tauleta amb connexió a internet a 8 famílies.

Jocs senzills amb poc material

Tenint en compte que les famílies ateses no tenen tants recursos ni habilitats per trobar la manera de distreure els infants a casa, cada setmana s'ha enviat un vídeo curt per Whatsapp (les famílies que en disposen) explicant jocs per fomentar el temps en família. El primer criteri ha estat tenir present que moltes famílies disposen de pocs recursos materials a casa, per tant els jocs eren fàcils d'entendre i es podien jugar amb material de casa, com paper i boli, taps d'ampolla, etc. També s'han enviat vídeos amb propostes esportives a casa.

Entregues de material

S'ha proporcionat als infants participants del Casal-Ot, JNA i la Ludugurus diversos tipus de material: material escolar bàsic, per garantir que cada infant pot fer les tasques escolars. 

 

Participació