Front comú al Bages i el Vallès per tractar les infraestructures i connexions del territori

Anuncien que a setembre faran pública una proposta consensuada sobre els principals eixos de connectivitat

Vehicles circulant en el tram entre Sabadell i Sant Quirze
Vehicles circulant en el tram entre Sabadell i Sant Quirze | AjSQ
Redacció
31 de juliol del 2020
Actualitzat a les 16:34h
Dimarts d'aquesta setmana es van reunir les Cambres de Comerç de Terrassa, Sabadell i Manresa amb la patronal Cecot i la plataforma FEMVallès. La reunió va comptar amb la presència dels presidents de cada entitat així com de directius i tècnics. 

La trobada va coincidir amb la notícia de la recent reunió entre l'Alcaldessa de Sabadell i l'Alcalde de Terrassa, de la qual i segons el publicat en premsa n'ha sorgit un consens sobre algunes infraestructures territorials. 

Tot valorant la bona i necessària sintonia entre els Consistoris de Sabadell i Terrassa, en la reunió es va manifestar la contrarietat per la manca de consens amb les entitats que representen el teixit econòmic i social de la comarca. FEMVallès considera que una bona part dels recurrents retards en el disseny d'infraestructures, alguna de les quals porta ja més de mig segle de propostes, deriva d'aquests anuncis puntuals sense un mínim de consens, tampoc amb el Consell Comarcal. 

L'entitat vallesana argumenta que elements com la B-40 o la connexió amb Barcelona no es poden resoldre sense la unitat que es requereix i tenint en compte estudis tècnics de rigor. 

En la reunió, Manel Larrosa va presentar un estudi sobre el conjunt d'infraestructures de comunicació i els dèficits en l'estoc de capital d'infraestructures a Catalunya i en comparació a altres Comunitats Autònomes i regions europees. 

Seguint el motiu principal de la trobada, les entitats reunides van elaborar un programa de treball per concretar en les pròximes setmanes una proposta consensuada i integral sobre les infraestructures necessàries donades les actuals i futures necessitats en mobilitat i sostenibilitat.