Ensenyament

El Parc de la Sèquia i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages dinamitzen l'«Apadrinem la Sèquia»

És la tercera edició d'aquest projecte d'innovació educativa

per Redacció , 23 de juliol de 2020 a les 09:28 |
Acte de tancament del curs 2018-19 | Parc de la Sèquia
El projecte Apadrinem la Sèquia, enguany ha arribat a la tercera edició. Les escoles que hi han participat han estat la FEDAC, el Puigberenguer i La Sèquia de Manresa; La Serreta de Santpedor i l'escola Guillem de Balsareny.

Amb la irrupció de la Covid-19 les escoles han seguit treballant de forma col·laborativa organitzant-se amb un grup de treball format per les mestres de les escoles i els tècnics del Parc de la Sèquia i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages. Les escoles han compartit recursos educatius entre elles i proposat activitats als alumnes i a les famílies.


Cada centre educatiu ha treballat un element diferent del canal, entre els quals en trobem de naturals (el Roure Gros), culturals i històrics (els Aqüeductes de Riu d'Or i de Santa Maria; la casa del Sequiaire de Santpedor; la Resclosa dels Manresans a Balsareny; el conjunt arquitectònic de Sant Iscle de Bages), que es poden consultar al web del projecte

El projecte Apadrinem la Sèquia neix del programa del Departament d'Educació Apadrinem el nostre patrimoni, i es basa en l'adopció d'un element diferent de la Sèquia per part dels centres educatius de la comarca, aprofundint en la seva història, cultura i els seus elements artístics o naturals. Es busca també que aquest coneixement sigui socialment rellevant i que arribi més enllà de la pròpia aula.


Aquest programa permet el treball interdisciplinari des de diferents àrees curriculars i la utilització de diverses metodologies.

El curs vinent aquestes escoles s'han proposat aprofundir en els ocells i les plantes de La Sèquia i en la creació de una sèrie de geoamagatalls sobre els elements apadrinats. Qualsevol escola que tingui interès en participar en el projecte pot contactar a través del correu crp-bages@xtec.cat.

 

Arxivat a:
Societat, ensenyament
Participació