FP

Joviat rep el primer premi de La Peonza de Oro d'FP pel projecte «Espurna»

El projecte fomenta l'esperit emprenedor a través de la confiança, la cooperació, la comunicació i la creativitat

per Redacció , 29 de juny de 2020 a les 15:16 |
Escola d'FP de la Joviat | GSV
Aquest diumenge, el projecte Espurna de Joviat FPintegrada ha estat premiat amb el màxim guardó La Peonza de Oro del premi Innovació a la FP.

El projecte Espurna ha estat creat amb l'objectiu de fomentar l'emprenedoria de l'alumnat i està impulsat pels docents Josep Farreny, Montserrat Clapers, Antònia Martínez, Gemma Cirera, Lourdes López i Josep Purtí, en són l'equip motor, utilitzen les noves metodologies per fer projectes disruptius i innovadors. 


Fomenta l'esperit emprenedor a través de la confiança, la cooperació, la comunicació i la creativitat. L'alumnat és de diverses especialitats professionals dels cicles formatius de grau mitjà i és a través de reptes «reals» que proposen empreses col·laboradores, entitats i institucions, han d'aconseguir la millor solució innovadora i que sigui viable. Per fer-ho, utilitzen la metodologia Design Thinking, LeanStarpUp de Pablo Peñalver, Mètode Focus de Jordi Puigdellívol, entre altres metodologies àgils.

El jurat ha valorat la inclusivitat, l'equitat, la participació i la tecnologia, i també, la creativitat i les metodologies actives interdisciplinàries. Premiant els projectes educatius que intenten transformar l'educació centrada sempre amb els estudiants.


La XIV gala va ser online, a diferència de totes les anteriors, donada la situació actual. Van participar-hi docents d'arreu del món, entre els quals d'Argentina, Equador, Colòmbia, Espanya i Catalunya. Es va retransmetre en directe pel canal YouTube del grup Espiral, tenint una audiència internacional molt elevada i una aparició en Twitter molt destacada.

Amb aquest concurs, Espiral busca docents inconformistes i innovadors, que posin en pràctica les seves idees i donin visibilitat als projectes, perquè tothom els conegui, per després poder ser compartits per tots els centres educatius del món.

 

Arxivat a:
Societat, FP, ensenyament, joviat
Participació