​El Kursaal retransmetrà en directe «Assedegats», l'obra que donarà el tret de sortida al Festival Grec

Es tracta del darrer muntatge de LaPerla29, que es podrà veure gratuïtament a la sala gran del teatre el divendres 10 de juliol a les vuit del vespre

​El Kursaal retransmetrà en directe «Assedegats», l'obra que donarà el tret de sortida al Festival Grec
​El Kursaal retransmetrà en directe «Assedegats», l'obra que donarà el tret de sortida al Festival Grec | Promocional
NacióManresa
26 de juny del 2020
Actualitzat a la 13:29h
El proper divendres, 10 de juliol, a les vuit del vespre, la sala gran del Kursaal retransmetrà l'obra de teatre Assedegats, el darrer muntatge de LaPerla29 que donarà el tret de sortida a l'edició d'enguany del Grec 2020 Festival de Barcelona.
 
Així, el teatre manresà -juntament amb l'Atlàntida de Vic, el teatre auditori de Granollers i el teatre de Manacor- projectaran en streaming una de les funcions que la companyia durà a terme al claustre dels Jardins de Rubió i Lluch de la Biblioteca de Catalunya. La versió d'Assedegats que estrenarà LaPerla29 -escrita per Wajdi Mouawad (autor de l'exitosa i punyent Incendis) i Benoît Vermeulen- compta amb la direcció d'Oriol Broggi. Els actors i actrius encarregats de donar vida al text seran  Guillem Ballart, Sergi Torrecilla i Carla Vilaró. Així mateix, el muntatge compta amb la col·laboració especial de Clara Segura, Ivan Benet i Xavi Ruano.
 
Amb aquesta retransmissió en directe, l'entitat El Galliner i el teatre Kursaal pretenen "acostar i recuperar" el gènere teatral a la ciutat després de mesos d'aturada, alhora que també volen apostar "per explorar les noves fórmules d'expressions artístiques que portarà la nova normalitat", assenyalen des de l'equipament.
 
La projecció d'Assedegats a la capital del Bages serà d'entrada gratuïta però no d'accés lliure. En aquest sentit, tothom que hi vulgui assistir haurà de reservar invitació a través d'aquest enllaç o anant presencialment a les taquilles del teatre, de dimarts a divendres d'onze del matí a una del migdia.
 
Seguint les mesures de seguretat i d'higiene, l'espai quedarà reduït al 50% del seu aforament. A banda, els assistents hauran de dur mascareta durant la funció.
 
Sobre l'obra

Qui no s'ha despertat algun cop amb el buit a dintre? Amb unes ganes irrefrenables de ser lliure i de viure convençut que l'amor i la bellesa poden absolutament amb tots els horrors? Amb la convicció que cal deixar enrere les rutines asfixiants i les normes absurdes, el prosperar insignificant i la distància trista? Qui no espera retrobar-se algun dia amb la infantesa abandonada, on la voluntat i la sorpresa; l'amor i el rebuig, i la son i l'eufòria eren tant intenses que el món i la vida eren una mateixa cosa, i valien la pena?
 
Wajdi Mouawad ens porta aquesta vegada al nucli de l'adolescència, en el trànsit entre la infantesa que s'ha de deixar enrere i l'edat adulta que no es vol assumir. Assedegats de vida, volent palpar l'infinit amb el palmell de la mà i encabir-lo endintre, Murdoch, Norvège i Boon entrecreuen els seus camins on la bellesa i l'absurd es juguen en un pols la seva supervivència.
 
Murdoch es lleva un matí decidit a vomitar verbalment tota la ràbia que acumula davant d'un món al que no troba sentit ni esperança. Norvège s'ha tancat a la seva habitació des de fa dies i no en vol sortir o és incapaç de fer-ho. Boon somia ser escriptor i en fer créixer la bellesa d'aquest món.
 
Quinze anys més tard Boon, convertit en antropòleg forense, reconeix en unes restes trobades al fons del riu Saint Laurent el cadàver de Murdoch, que havia desaparegut misteriosament. Això el porta a rememorar la seva adolescència i els seus somnis abandonats. I descobreix que la set insaciable de sentit i bellesa de Murdoch i Norvège els acaba unint per sempre, de manera sorprenent, traspassant els límits entre realitat i ficció. Aquest descobriment torna a obrir el crit vital de l'adolescència, massa sovint sepultat malgrat el temps que ens toca viure.