Zona blava

Arran saboteja 23 parquímetres de la zona blava de Manresa

L'organització juvenil de l'Esquerra Independentista carrega contra la decisió de reactivar l'estacionament de pagament

per NacióManresa , Manresa, 11 de maig de 2020 a les 13:45 |
Imatge d'un parquímetre de la zona blava de Manresa, pintat i inhabilitat per Arran | Arran
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de maig de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Inhabilitar els parquímetres de la zona blava. Això és el que van decidir fer els membres d'Arran Manresa després que l'Ajuntament de Manresa fes públic que aquest dilluns, 11 de maig, reactivaria l'estacionament de pagament degut "a l'increment progressiu de la mobilitat i a l'inici de la reactivació de l'activitat econòmica a la ciutat"; dues casuístiques que, en paraules del consistori, "fan necessari que hi torni a haver espais disponibles per a l'aparcament en rotació", sobretot a la zona del centre. En total n'han malmès 23.

Diamatralment oposats al discurs de l'Ajuntament, els membres d'Arran consideren que eliminar la gratuïtat de la zona blava "no té sentit", sobretot tenint en compte que "en el context en què ens trobem encara hi ha severes restriccions de mobilitat". En aquesta línia, l'organització juvenil de l'Esquerra Independentista assenyala contundentment l'empresa concessionària de la zona blava, EYSA (Estacionamientos y Servicios), com a màxima responsable de la situació: "no és només que s'embutxaqui grans quantitats econòmiques anualment, sinó que en el contracte que va signar amb l'Ajuntament, aquest darrer es va comprometre a garantir el marge de benefici de l'empresa".

 

Això, lamenten, s'ha traduït en el fet que des de l'any 2005, l'ens municipal ha pagat a EYSA "més de 2,5 milions d'euros amb diners provinents de totes les manresanes". Criticant que "la gestió política s'ha centrat en la satisfacció dels interessos empresarials", des d'Arran recorden que "fins el 2017 el consistori va haver de garantir que els ingressos de la concessionària fossin els equivalents al 55% d'ocupació de les places d'estacionament regulat".


Per si no n'hi hagués prou, "fa pocs dies ens va arribar la notícia de l'ERTO que EYSA va realitzar a les esquenes de l'Ajuntament, malgrat que el govern municipal ja s'havia compromès a compensar les despeses de personal", exclamen, tot acusant l'empresa d'"estafadora" perquè "el que pretenia era cobrar els costos salarials acordats amb el consistori però sense haver-los assumit, ja que realment tenia la intenció que els sous fossin pagats per l'Estat tal com mostra la sol·licitud d'ERTO".

Davant d'aquest panorama, el col·lectiu de l'Esquerra Independentista ho té clar: "la zona blava ha de ser una eina de mobilitat que hauria de ser municipalitzada; si la gestió fos pública, els beneficis es podrien revertir en la millora dels serveis públics", sentencien.

 

Participació