No Més Morts a la C-55 acusa la Generalitat de fer un «rescat encobert» de la concessionària de l'autopista

La plataforma assegura que "no és casualitat" que el govern anunciï la gratuïtat del tram nord de la C-16 coincidint amb el pitjor trimestre de trànsit per aquesta via

Entrada a l'autopista des de la C-55 a l'altura de Sant Vicenç
Entrada a l'autopista des de la C-55 a l'altura de Sant Vicenç | Montepio
08 de maig del 2020
Actualitzat a les 9:43h
La plataforma No Més Morts a la C-55 assegura que "no és casualitat" que Territori i Sostenibilitat anunciï que a partir de setembre la gratuïtat entre el peatge de Sant Vicenç i Manresa de la C-16 s'ampliarà a les 24 hores del dia entre dilluns i divendres, tal i com el departament va explicar al Consell d'Alcaldes del Bages.

La plataforma titlla la mesura de "rescat encobert" amb els diners de tothom, ja que coincideix amb un dels pitjors trimestres de trànsit de pas per l'autopista. Segons els comptes de Ferrovial, explica No Més Morts a la C-55, les dades de trànsit del primer trimestre de 2020 "no són gens favorables" a Autema. Durant aquest trimestre ha tingut un trànsit de 16.329 vehicles al dia, una xifra que comparada amb els 20.209 vehicles al dia del mateix trimestre de 2019, signifiquen una caiguda de trànsit del 19,2%.

Davant d'aquest primer trimestre "tant desastrós", la plataforma denuncia que aquestes "noves i més grans bonificacions que surten dels pressupostos de la Generalitat", van orientades a incrementar el trànsit a la C-16, pagant-ho entre tothom. La plataforma recorda que dies enrere les concessionàries d'autopistes demanaven l'allargament de concessions per la pèrdua de transit, cosa que no van aconseguir, però "pel que sembla", la Generalitat "ho ha resolt" incrementant les bonificacions per tal que circulin més vehicles per l'autopista C-16.

No Més Morts a la C-55 denuncia que Generalitat continua "intentant traslladar el trànsit de la C-55 a la C-16", per estalviar-se haver de desdoblar la C-55 "tractant-la com una via rural", malgrat els seus 36.000 vehicles al dia, "amb unes obres del tot insuficients i només recomanades per a carreteres amb un màxim de 20.000 vehicles al dia".

Finalment, la plataforma recorda que amb les bonificacions actuals la Generalitat va pagar 28 milions d'euros l'any 2018, i es pregunta "quants milions més pagarem cada any tots els catalans amb els nostres impostos per aquest increment de bonificacions?".