Xarxes i influencers: l'ham comercial de la bagenca Guineu per mantenir viu el negoci durant la crisi

L'empresa de cervesa artesana s'ha bolcat a potenciar el seu canal en línia per arribar a la clientela confinada, i ho ha fet amb el suport del popular fotògraf navassenc Jordi Koalitic

Jordi Koalitik dedica una de les seves fotos creatives a Cervesa Guineu
Jordi Koalitik dedica una de les seves fotos creatives a Cervesa Guineu | Jordi Koalitik
17 d'abril del 2020
Actualitzat a les 14:56h
En moments com els que estem vivint, la màxima de "renovar-se o morir" pren més sentit que mai. Sobretot per aquells negocis i empreses (petites i mitjanes, essencialment) que malden per sobreviure en un escenari en blanc i negre i molt poc esperançador a curt termini, i que pensen i repensen estratègies comercials per seguir actius i competitius dintre d'un mercat monopolitzat per grans companyies amb presència a tot el món.

Dintre d'aquest nombrós grup d'empreses afectades per l'efecte coronavirus hi trobem Cervesa Guineu, un negoci nascut l'any 2008 al poble surienc de Valls de Torroella (al Bages) que treballa per recuperar la producció artesanal i propera de cervesa en contraposició a la industrialització intensiva de les grans cerveseries, tot primant la qualitat per damunt de la quantitat. De fet, el nom de l'empresa il·lustra perfectament la filosofia dels seus fundadors: "la guineu és un petit mamífer, comú a les nostres terres, que per sobreviure ha d'espavilar-se molt", expliquen ells mateixos. 

I res més lluny de la realitat. "Nosaltres no som restauració, però l'estat d'alarma ens ha afectat com si ho fossim", explica Jordi Martínez, director comercial de Cervesa Guineu, que assenyala que "més del 95% de la nostra facturació va lligada a l'hosteleria". Davant d'aquest nou escenari de bars i restaurants tancats, doncs, el que els tocava fer als responsables del negoci era "trobar la manera de salvar els mobles": "ja que, com a servei essencial que som, teníem l'oportunitat de seguir elaborant, havíem de buscar alternatives comercials per donar a conèixer i vendre el nostre producte", reflexiona Martínez. Efectivament, la resposta va ser internet.

"Vam centrar tots els esforços a potenciar els canals en línia", diu el director comercial, que confessa que "fins al moment, els teníem una mica en un segon pla" (no els calia; ja tenien estabilitat clientelar amb els restaurants). Dintre d'aquest gir de timó van optar per crear una aplicació mòbil i per multiplicar la presència a les xarxes. Tenint en compte l'infinitat de continguts que cada minut genera internet, els bagencs havien de pensar molt bé quin dard llançar i de quina manera per ser efectius en la punteria. Se'ls va encendre la bombeta: els influencers. Qui millor que les persones que han acoseguit la fama precisament gràcies a les xarxes socials per ajudar a vendre i promocionar marques?
 
Arxivat a