Autema aplica un ERTO sense acord sobre 15 treballadors, la majoria d'ells de baixa

El comitè de la concessionària de l'autopista denuncia que ho fa tenint personal d'ETT que supleix aquestes baixes temporals

Peatge de la C-16 a Sant Vicenç de Castellet
Peatge de la C-16 a Sant Vicenç de Castellet | Estefania Escolà
15 d'abril del 2020
Actualitzat a les 19:03h
Autema, la concessionària de l'autopista Terrassa Manresa, aplicarà un ERTO sobre 15 treballadors sense haver arribat a un acord amb el comitè d'empresa, format per tres delegats de CCOO. L'empresa té 46 treballadors, de manera que l'ERTO afecta una tercera part de la plantilla: 5 treballadors de peatge, un de manteniment, 3 de manteniment de maquinària i 6 d'oficines.

Segons el sindicat, l'empresa, que té uns beneficis que superen les 9 xifres, s'ha escudat en la productivitat per aplicar l'ERTO. Davant la crisi del coronavirus, els delegats sindicals han proposat crear una bossa d'hores que serveixi per eixugar les baixes per incapacitat temporal que es produeixen durant l'any, però els representants de l'empresa no ho han acceptat.

L'ERTO afectarà el 100% de la jornada que feien els 15 treballadors fins al 13 de juliol, però segons denuncia el comitè, "tots els treballadors afectats per l'ERTO, excepte 2, es troben de baixa temporal", i per si això fos poc, "està sent substituït per treballadors d'una Empresa de Treball Temporal (ETT)" que seguiran oferint el seu servei a la concessionària malgrat l'ERTO.

El comitè denuncia, també, que malgrat que Autema és una empresa de matriu catalana, la negociació s'ha fet amb un advocat de Madrid i amb una persona de Recursos Humans de Cintra (Ferrovial). El comitè considera que aquest ERTO "vol emmascarar únicament una qüestió econòmica", i fer, d'aquesta manera, "un pols a la Generalitat pel deute que aquesta té amb l'empresa".

El comitè ha adreçat escrits als departaments de Territori i Treball denunciant que l'expedient no té "cap fonament".