formació

Disseny, educació i robòtica protagonitzen els treballs guanyadors dels premis de la Fundació Lacetània

Els guardons s'han lliurat aquest dilluns a la tarda en un acte a l'institut Lluís de Peguera

per Redacció , 9 de març de 2020 a les 20:47 |
Premis Lacetània 2020 | Lacetània
Un treball sobre disseny gràfic i imatge corporativa, un espai educatiu per a infants de 2 a 6 anys i un robot capaç de resoldre cubs de rubik són els tres projectes guanyadors d'aquesta edició dels premis de la Fundació Lacetània en les categories de cicles formatius de grau mitjà, cicles formatius de grau superior i batxillerat, respectivament. Els guardons s'han lliurat aquest dilluns a la tarda en un acte a l'institut Lluís de Peguera, durant el qual s'ha posat en valor el treball en xarxa entre els centres educatius i el teixit empresarial del territori.

En la categoria de cicles formatius de grau mitjà la guanyadora del primer premi ha estat Maria Rubio Garriga, de l'Escola d'Art de Manresa, per Heartfelt, un projecte de creació de la imatge corporativa d'una empresa de cosmètica. Ivonne Hernández Agüera, també alumna de l'Escola d'Art, s'ha endut el segon premi per Bonny, un treball en què ha desenvolupat la imatge gràfica i les aplicacions per un cantant de música electrònica.


Pel que fa als cicles formatius de grau superior, el projecte guanyador ha estat Espai Quitxalla, part cobert infantil per a infants de 2 a 6 anys, de les alumnes de l'institut Guillem Catà Laia Casajuana Fortó i Safae El Ouahabi. El segon premi ha estat per a Anna Petrus Rodríguez, alumna de l'Escola d'Art de Manresa, per Qui viu a casa meva?, un llibre interactiu mitjançant el joc de llums i ombres. Little Motor Club, un conte il·lustrat sense text creat per Joan Manel Gabarró, també alumne de l'Escola d'Art, ha guanyat el tercer premi.

En la categoria de batxillerat el guanyador del primer premi ha estat el treball És un robot capaç de resoldre un cub de rubik?, de Santiago Perez Perez, alumne de l'IES Castellet, que en la seva intervenció ha dit que es va prendre el treball "com un repte personal, perquè soc un apassionat dels cubs de rubik. El segon premi l'han guanyat Berta Canal Simon i Maria Sánchez Arias, alumnes de l'institut Lacetània, per un projecte de recerca sobre l'epigenètica del càncer. Un estudi sobre el periodisme espanyol i l'ascens del III Reich, de Mar Torroella Vergés, alumna també de l'institut Lacetània, ha estat el guanyador del tercer premi.


Durant l'acte s'ha fet un reconeixement a les empreses i entitats col·laboradores de la Fundació que acullen en pràctiques els alumnes dels diferents cicles formatius dels centres adherits. Han rebut reconeixement la Fundació Ampans, l'Associació de Veïns de la Font dels Capellans, Joieria Tous, Sarauto, el gimnàs de l'Ateneu de les Bases i el gimnàs Cube. El Centre de Formació Pràctica, per la seva banda, ha presentat oficialment el premi Aspromec que se li va concedir a finals de febrer a l'excel·lència formativa, com a centre més ben valorat per part de les empreses mecanitzadores.

En torn de parlaments Xavier Alcántara, representant dels Serveis Territorials d'Educació a la Catalunya Central, ha posat en valor els estudis de formació professional i ha destacat la importància que els alumnes tinguin una bona orientació professional. La presidenta de la Fundació Lacetània i de la Cambra de Comerç de Manresa, Sílvia Gratacòs, ha felicitat els guanyadors i ha tingut una menció especial per al Centre de Formació Pràctica i el premi Aspromec, que demostra, ha dit, "que des de Manresa podem fer grans coses". Valentí Junyent, alcalde de Manresa, ha dit que els guardons posen de relleu que "a Manresa i a la comarca hi ha futur, tenim talent". També ha destacat la qualitat dels centres de formació professional de la ciutat. L'acte ha finalitzat amb l'actuació del Cor Juvenil Sons del Conservatori Municipal de Música de Manresa. 

 

Participació