La Fundació Lacetània lliurarà dilluns els seus premis als millors treballs de batxillerat i cicles formatius

Alumnes de l'Escola d'Art de Manresa i dels instituts Lacetània, Guillem Catà i Castellet recolliran els guardons

Redacció
06 de març del 2020
Actualitzat a les 15:18h
La sala d'actes de l'institut Lluís de Peguera acollirà dilluns vinent, a les 7 de la tarda, l'acte de lliurament dels premis de la Fundació Lacetània, que reconeixen els millors treballs finals dels alumnes de cicles formatius i batxillerat dels centres educatius de la comarca. La varietat tornarà a ser la tònica general en uns guardons que premiaran treballs que van des de la tecnologia robòtica fins al periodisme i la recerca històrica, les ciències de la salut o l'educació.  Enguany, s'han concedit només dos premis en la categoria de cicles formatius de grau mitjà, mentre que en les de cicles formatius de grau superior i batxillerat hi ha tres premiats.

L'acte de dilluns també servirà per fer un reconeixement a les empreses que col·laboren amb la Fundació Lacetània a través dels convenis de pràctiques que permeten als alumnes entrar en contacte amb el món professional mentre estan estudiant. També s'hi farà la presentació oficial del premi Aspromec que va rebre a finals de febrer el Centre de Formació Pràctica, com a centre formatiu més ben valorat de tot l'estat per part de les empreses mecanitzadores.

És previst que assisteixin a l'acte l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, la presidenta de la Fundació Lacetània i de la Cambra de Comerç de Manresa, Sílvia Gratacòs, i el representant dels Serveis Territorials d'Educació a la Catalunya Central, Xavier Alcántara. Al final de l'acte es podrà escoltar una actuació del  Cor Juvenil Sons del Conservatori de Música de Manresa.

Premis en la categoria de Cicles Formatius de Grau Mitjà

- Primer premi: Heartfelt, de Maria Rubio Garriga, alumna de l'Escola d'Art de Manresa. El projecte ha consistit en crear la imatge gràfica i diverses aplicacions d'una empresa de cosmètica dedicada a la creació i comercialització d'articles de bellesa, adequats per a gent de totes les edats i gèneres.

- Segon premi: Bonny, de Ivonne Hernández Agüera, alumne de l'Escola d'Art de Manresa. Es tracta del disseny de la imatge corporativa d'un cantant de música electrònica, que a més inclou el desenvolupament de totes les aplicacions necessàries per fer la promoció de la seva gira d'estiu (publicitat, furgonets, etc.). 

Premis en la categoria de Cicles Formatius de Grau Superior

- Primer premi: Espai Quitxalla, de Laia Casajuana Fortó i Safae El Ouahabi el Ouahabi, alumnes de l'institut Guillem Catà. L'objectiu del treball ha estat la creació d'un parc cobert infantil, com a recurs educatiu adequat per a infants entre 2 i 6 anys. Les alumnes l'han plantejat també com a projecte de negoci, ja que l'espai oferirà diferents serveis tant a les famílies com a les escoles.

- Segon premi: Qui viu a casa meva?, d'Anna Petrus Rodríguez, alumna de l'Escola d'Art de Manresa. Es tracta d'un llibre interactiu, de temàtica fantàstica, mitjançant el joc de llum i ombres. La idea bàsica és crear un kit de joc, que comprengui el llibre i una llanterna. El projecte es desenvolupa a partir de la tècnica del papercut  (paper retallat), procediment que prové del teatre d'ombres i que consisteix en la generació de certs efectes òptics a partir de llum i ombra.

- Tercer premi: Little Motor Club, de Joan Manel Gabarró Soler, alumna de l'Escola d'Art de Manresa. L'alumne ha creat un conte il·lustrat sense text (silent book, wordless book, etc.), que consisteix en una història narrada sense l'ús de paraules, de manera que la tasca narrativa queda en mans de l'il·lustrador, cosa que li confereix una llibertat creativa absoluta amb l'única limitació d'aconseguir un resultat funcional.

Premis en la categoria de Batxillerat

- Primer premi: És un robot capaç de resoldre un cub de rubik?, de Santiago Perez Perez, alumne de l'IES Castellet. L'alumne, un fan dels cubs de rubik, ha volgut dissenyar un robot capaç de resoldre'l. Per a fer-ho, ha hagut de treballar en disciplines tan diverses com la mecànica, la informàtica, el disseny gràfic en 3D i l'electrònica.

- Segon premi: L'epigenètica del càncer, de Berta Canal Simon i Maria Sánchez Arias, alumnes de l'institut Lacetània. Les alumnes van vestigar el paper de l'epigenètica pel que fa a la prevenció i al tractament del càncer, ja que la majoria de professionals relacionats amb l'epigenètica es dediquen a investigar respecte aquesta patologia. El treball també inclou una part experimental relacionada amb l'epigenètica, amb l'objectiu de demostrar els seus mecanismes de regulació.

- Tercer premi: El periodisme espanyol i l'ascens del III Reich, de Mar Torroella Vergés, de l'institut Lacetània. El treball se centra la pujada al poder del nazisme a Alemanya amb Hitler, fet que va marcar un abans i un després en la història del món. A través de tres diaris espanyols diferents amb tendències polítiques oposades, s'analitzen sis articles per veure que, en molts casos, les notícies tenen punts subjectius que fan condicionar la visió del lector.