Actitud punk i tendresa unides a «sant llorenç», el tercer disc de Jo Jet i Maria Ribot

La força de la bateria (Josep Cordobés) se suma al duet en un disc i un directe plens d'actitud

Maria Ribot i Jordi Jet
Maria Ribot i Jordi Jet | Promocional
Redacció
02 de març del 2020
Actualitzat a les 12:00h
En plena efervescència, els manresans Jo Jet i Maria Ribot han publicat el seu tercer treball, sant llorenç, aquest passat dissabte. Una evolució musical en la que proposen una mirada sobre el llegat emocional que deixa el pas de les generacions sobre les persones, els llocs i la societat, simbolitzat en el record d'infantesa. 

Es tracta d'un directe intens i enèrgic que presentaran a Barcelona el dissabte 21 de març dins el cicle Backstage de la Fàbrica Moritz.

Al llarg d'aquesta passada tardor el duet va ja va ser notícia amb el llançament de quatre singles, recopilats a posteriori dins l'EP 121K∞. Quatre temes que deixaven clar el seu plantejament de mirar endavant sense perdre l'essència, afegint al duet de sempre la força i actitud d'una bateria (Josep Cordobés Miravitlles). 

És precisament aquest instrument el que, mitjançant la il·luminació interactiva, dissenya i acompanya l'espectacle de llums sobre l'escena. Un directe intens i enèrgic que es presentarà el 21 de març dins el cicle Backstage de la Fàbrica Mortiz de Barcelona compartint cartell de luxe amb artistes com Pedro Guerra, Espaldamaceta o Guillem Roma.

Com ells mateixos expliquen, "per a l'enregistrament d'aquest tercer treball buscàvem algú que es mogués en el món del punk i que alhora tingués sensibilitat per a una proposta basada en la tendresa". Amb aquest plantejament ha estat el productor basc Karlos Osinaga, conegut pel disc jaio.musika.hil de Berri Txarrak, qui ha estat al capdavant de l'enregistrament del disc.

La dimensió sant llorenç

Sant llorenç és un projecte viscut, escrit, enregistrat i creat en gran part a Sant Llorenç de Morunys, un poble que per al duet té tota la càrrega emocional dels estius d'infància. I és que el projecte pren precisament com a símbol els estius de la generació dels 90 per parlar del llegat que el pas de les generacions deixa sobre les persones, els llocs i la societat. I és també aquest concepte el que nodreix tot l'univers visual de sant llorenç: des dels discos que es reutilitzen i es renoven originalment al merchandising fet amb roba de segona mà intervinguda. Tot amb la intenció de donar a allò material una nova vida i reduir-ne la petjada ecològica.

Així doncs i com ja ens tenen acostumats, sant llorenç va més enllà de la pròpia música i es converteix en una proposta artística 360º creada en equip (Elisabet Mateu, Ignasi Àvila i Raquel Albareda). L'edició del disc i el desenvolupament del projecte ha estat possible també gràcies a 370 micro-mecenes que han aportat un total de 12.140 euros.