Moià crea dos filtres d'Instagram contra els excessos i les actituds sexistes per Carnestoltes

La capital del Moianès celebra la seva festa dissabte

Redacció
25 de febrer del 2020
Actualitzat a les 11:56h
L'Ajuntament de Moià ha engegat aquest dimarts una nova campanya de civisme amb motiu de la Festa de Carnestoltes que se celebrarà dissabte a la capital del Moianès. Seguint amb les campanyes iniciades l'any 2017, s'ha treballat una campanya per sensibilitzar els joves de Moià d'un consum sense excesos i descontrol, dels efectes negatius d'un consum d'alcohol abusiu i també per conscienciar-los de la gravetat de les agressions sexuals i evitar actituds sexistes i situacions de falta de respecte, promovent les actituds de respecte entre iguals.

La campanya s'ha dut a terme des de l'Ajuntament de Moià amb la col·laboració de cinc joves de Moià a través de l'Espai Jove La Pólvora, que han col·laborat participant directament, prestant la seva imatge en els cartells de campanya i utilitzant el seu argot, amb vocabulari actual i informal, amb referents visuals de tendència com són els tatuatges i incidint directament a les xarxes socials, que són utilitzades per la gran majoria de joves.

"Estic del chill. Tinguem la festa... en pau" és l'eslògan de la campanya institucional de civisme de Carnestoltes a Moià. Estar del chill significa, estar de guai, de tranqui, relaxat... A partir d'aquest argot l'ajuntament vol que els i les joves s'empoderin d'aquesta paraula i se l'atribueixin durant la festa de carnestoltes, sortint de forma tranquil·la i relaxada, sense excessos. I s'acompanya de la frase “tinguem la festa en pau”.

Instagram és la xarxa social més utilitzada pel jovent on es publiquen, a banda dels posts convencionals, els stories, continguts de foto o vídeo que es poden visualitzar durant pocs segons oferint una gran immediatesa i que ofereixen l'opció d'utilitzar filtres, uns efectes que s'apliquen als selfies.

Per això, i conscients de l'ús entre els joves d'aquesta xarxa social, la campanya s'ha centrat en la creació de dos filtres d'Instagram Stories perquè els joves els puguin utilitzar des del seu propi mòbil i des del seu perfil i publiquin els seus selfies amb els missatges de la campanya:

- Per evitar els excessos en el consum d'alcohol: Mira, tota la nit dempeus. Perquè els joves durant la nit de Carnaval mostrin a través d'Instagram el missatge a la seva cara, que estan del chill.

- Per evitar actituds sexistes: Només Sí és Sí i Respect. Respect fa al·lusió al món del tatuatge i es tracta de respectar i conscienciar els joves del respecte en possibles relacions igualitàries i lliures de masclismes i del significat de Només Sí és Sí.

Per utilitzar els filtres d'Instagram Stories dissenyats per a la campanya, només cal anar al perfil Instagram @ajMoia i descarregar-los.
Arxivat a