Una trobada entre estudiants d'ESO i de la UPC Manresa reivindica el paper de la dona en la ciència

Impulsada per l'institut Guillem Catà, l'activitat pretenia commemorar el Dia Mundial de la Dona i la Nena en la Ciència tot empoderant les futures universitàries a no renunciar a la seva vocació tecnològica per raons de gènere

Una trobada entre estudiants d'ESO i de la UPC Manresa reivindica el paper de la dona en la ciència
Una trobada entre estudiants d'ESO i de la UPC Manresa reivindica el paper de la dona en la ciència | Ramon Fontdevila
NacióManresa
17 de febrer del 2020
Actualitzat a les 11:42h
Per tal de commemorar el Dia Mundial de la Dona i la Nena en la Ciència, el passat dijous, 13 de febrer, l'Institut Guillem Catà i l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM), vinculada a la UPC, van organitzar la taula rodona Les dones i l'enginyeria, en el marc del programa Magnet, aliances per a l'èxit educatiu, que involucra centres educatius i institucions de referència per tirar endavant projectes innovadors i de qualitat i que està impulsat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB. En aquest sentit, l'objectiu final de la taula rodona era mostrar referents actuals a les noies d'ESO per empoderar-les a no renunciar a la seva vocació tecnològica per raons de gènere.
 
Des del Guillem Catà ja havien treballat la perspectiva de gènere i es van preparar un seguit de preguntes. A l'EPSEM es van escollir diverses alumnes d'entre els graus que s'hi imparteixen, totes d'edats i perfils diferents. Van ser elles les qui durant la jornada van respondre les preguntes elaborades per les alumnes d'ESO.
 
Durant la trobada van parlar dels seus estudis, dels motius, les dificultats i les pors a l'hora d'escollir, de les seves vivències com a dones en un món d'homes, de com veuen el futur... I encara molts altres aspectes que van anar sorgint durant el debat.
 
Va ser gratificant i també sorprenent veure les emocions dels assistents, principalment les noies, que veien com unes estudiants d'enginyeria, que fa pocs anys estaven en la seva mateixa situació, se sentien fortes i s'obrien pas cap a un futur esperançador en el món de la tecnologia. Unes valoracions que dies després les noies de secundària de l'institut Guillem Catà van posar per escrit i que testimonien la importància de la jornada i el seu missatge.