La manresana Núria Rial protagonitzarà «La Flauta Màgica» de Mozart al Liceu

La soprano interpretarà el paper de Pamina dirigida per Gustavo Dudamel

Redacció
30 de gener del 2020
Actualitzat a les 9:14h
Núria Rial protagonitzarà «La Flauta Màgica» al Liceu
Núria Rial protagonitzarà «La Flauta Màgica» al Liceu | Arxiu particular
La soprano manresana Núria Rial protagonitzarà, com a Pamina, la producció de La Flauta Màgica de Mozart que es representarà en el Gran Teatre del Liceu durant els propers anys. El director artístic de la sala, Víctor García de Gomar, ha anunciat aquest dimarts que la manresana confluirà amb el director Gustavo Dudamel i el tenor Javier Camarena en una producció de l'obra de Wolfgang Amadeus Mozart.

En una entrevista d'Europa Press, ha avançat: "Hi haurà una Flauta màgica amb Gustavo Dudamel, el debut de paper de Javier Camarena fent de Tamino i la soprano catalana Núria Rial debutant en aquesta sala com Pamina".

García de Gomar ha detallat que aquesta òpera, que no es representarà la propera temporada però que es podrà veure aviat, tindrà una bona producció de Simon McBurney, de l'Òpera d'Amsterdam (Holanda): "Gustavo Dudamel viurà amb nosaltres un mes".

Una altra de les novetats del seu programa serà l'aposta per les grans veus: "Tornaran Anna Netrebko, Javier Camarena i Sonya Yoncheva".

Nova temporada

Com avanç de les properes temporades al Liceu -la pròxima s'anunciarà el 18 de març i d'ella ha modificat tres títols respecte al que disposava Christina Scheppelmann-, el director artístic ha dit que exigirà als directors d'escena que connectin les òperes amb la realitat.

Ha afegit que "demanarem als directors d'escena que puguin reflexionar sobre els temes de violència de gènere, crisi mediambiental, les diferents maneres d'estimar-se, les noves tecnologies, les fronteres i l'esclavitud contemporània", i que els temes de la societat passin sobre l'escenari de Liceu.

Ha considerat que tots els muntatges clàssics tracten els grans temes universals, de manera que demanarà als directors "actualitzar la dramatúrgia, portar temes d'abans a l'actualitat, sense perdre ni deformar l'argument propi de l'òpera".