Infraestructures

El govern de Manresa no es vol pronunciar encara sobre si cal fer arribar la línia R4 a l'aeroport

La moció del PSC és esmenada per ERC i JxManresa que volen debatre amb els agents implicats abans de decantar-se per una opció o l'altra

per Pere Fontanals , Manresa, 23 de gener de 2020 a les 21:02 |
El ple de l'Ajuntament de Manresa votant l'esmena del govern sobre l'arribada de l'R4 a l'aeroport | Pere Fontanals
El govern municipal de l'Ajuntament de Manresa ha evitat pronunciar-se aquest dijous al vespre durant el ple en una proposició que havia presentat el PSC en el sentit d'afegir-se als alcaldes del Vallès Occidental per reclamar que sigui la línia R4 la que acabi enllaçant amb la futura estació del tren de l'aeroport del Prat. De fet, els partits del govern han presentat una esmena en la que només s'insten a participar en la mesa que debat aquest aspecte amb la Generalitat.

El PSC entrava d'urgència aquest mateix dijous una proposició que instava l'Ajuntament a afegir-se als alcaldes del Vallès Occidental que reclamen l'enllaç de l'R$ amb l'aeroport del Prat. "Nosaltres, que normalment representem uns 250.000 habitants, tenim l'oportunitat de formar part d'una massa crítica de més d'1 milió de persones", explicava el portaveu socialista Felip González, que afegia, com a argument que "més enllà de l'enllaç pròpiament dit, l'R4 passaria a ser la principal línia del país i per tant hi guanyaria en inversió".


La proposició arribava després que la junta de portaveus rebutgés entrar aquest tema com a esmena a la proposició que també presentaven tots els grups en el mateix ple de suport a la declaració dels alcaldes de la comarca quant a peticions en infraestructures a la Generalitat i al govern de l'Estat. "Aquest és un document consensuat entre els ajuntaments i no som qui, nosaltres, per esmenar-lo", li havien argumentat.

L'equip de govern ha defensat una esmena en la qual, en comptes d'optar per l'articulació de la línia R4 fins a l'aeroport, s'autoinstaven a participar en la mesa que debatrà com ha d'arribar el tren fins a la infraestructura aeroportuària.


Aquest posicionament ha fet sospitar a González que "el govern està més per una línia única tipus llançadora que per fer arribar el tren de Manresa fins allà", tot i que Aloy l'ha respost dient que "això és el que hem de decidir en aquesta mesa" tot recordant que "una línia de més de 60 quilòmetres difícilment donarà garantia de puntualitat en els combois de l'aeroport".

Per part de Ciutadans, Andrés Rojo ha opinat que tenir un enllaç directe amb l'aeroport "és una avantatge", mentre que Roser Alegre, de Fem Manresa,ha exposat que per al seu grup "ara no és el moment de debatre això després que s'hagi creat un consens entre la pràctica totalitat de la comarca a favor d'unes reclamacions".

 

Participació