La Diputació de Lleida vol implementar Rodalies a la línia Manresa - Lleida

Convoca el grup de treball de la línia de Manresa

Redacció
18 de gener del 2020
Actualitzat a les 21:02h
President i vicepresidents de la Diputació de Lleida
President i vicepresidents de la Diputació de Lleida | ACN
La Diputació de Lleida convocarà per al primer trimestre d'aquest 2020 el grup de treball de la línia ferroviària Lleida-Manresa amb l'objectiu d'implementar la creació del servei de Rodalies Ferroviàries de Lleida, previst al Pla de Viatgers de Catalunya 2008-2012 i que mai s'ha portat a la pràctica. Així ho ha anunciat el president de l'ens, Joan Talarn, en el plenari d'aquest dijous després de la lectura de dues declaracions institucionals de suport a propostes de CCOO en defensa de l'Avant Lleida – Barcelona.

Talarn ha convidat a la subdelegació del govern espanyol a sumar-se a ajuntaments, consells, Govern, cambres de comerç i sindicats per exigir que es facin realitat els acords respecte aquesta línia.

Joan Talarn ha afirmat que ja que existeix el grup de treball de la línia Lleida-Manresa, la millora de la qual s'ha de continuar "exigint", aquest pot ser el millor "nucli a partir del qual implementar la necessitat d'un servei de Rodalies ferroviàries de Lleida" necessari per l'experiència del mateix, aprofitant la feina feta fins ara i el coneixement de la matèria que aporten els actors que hi participen. Aquest grup de treball podrà decidir si serà necessari i aconsellable ampliar els municipis amb els quals treballar la nova proposta de territori.

El grup de treball de la línia Lleida-Manresa el composen, a més de la Diputació de Lleida, els ajuntaments de Lleida, Bell-lloc d'Urgell, Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet, els consells comarcals del Segrià, el Pla d'Urgell, l'Urgell i la Segarra, els sindicats CCOO, UGT, CGT i Intersindical, les cambres de comerç de Lleida i Tàrrega, la delegació del Govern i els portaveus dels diferents grups polítics de la Diputació.

En aquest sentit, Talarn convidarà la subdelegació del govern d'Espanya a Lleida a integrar-se en aquest grup de treball, ja que la titularitat de les infraestructures operades per Renfe corresponen a l'empresa pública Adif, depenen del Ministeri de Foment, i l'Estat hauria de concretar les inversions futures per fer realitat un nou Pla de Rodalies de Catalunya en què "Lleida no es quedi novament aïllada, com ha succeït amb el Pla 2008-2015".

En paral·lel a la necessitat d'implementar la creació d'unes Rodalies ferroviàries a Lleida, la Diputació també s'ha pronunciat a favor d'incrementar fins a 14 les freqüències per sentit diàries dels serveis d'Avant entre Lleida i Barcelona, que, a més, es demana que siguin considerades OSP (Obligació de Servei Públic), amb dret a rebre subvencions, fet que permet abaratir el preu que ha de pagar la ciutadania.