El Consell Comarcal es posa a disposició de la ciutadania en cas de problemes amb les rebaixes d'hivern

L'Oficina d'Informació al Consum ha elaborat un seguit de recomanacions perquè els compradors tinguin clars quins són els seus drets

El Consell Comarcal es posa a disposició de la ciutadania en cas de problemes amb les rebaixes d'hivern
El Consell Comarcal es posa a disposició de la ciutadania en cas de problemes amb les rebaixes d'hivern | Adrià Costa
NacióManresa
10 de gener del 2020
Actualitzat a les 12:43h
L'Oficina d'Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages (OCIC) ha elaborat un seguit de recomanacions coincidint amb les rebaixes d'hivern. En aquest sentit, l'ens recorda que els productes rebaixats han de tenir "la mateixa qualitat i garantia" que la resta de l'any i no han de tenir defectes. A més, apunta sobre la importància que el públic "s'informi de les polítiques de canvis i devolucions per evitar sorpreses". Des de l'OCIC es demana que es comprovi que els productes rebaixats mostrin el preu original, juntament amb el rebaixat o bé el percentatge de la rebaixa.

En paral·lel, també aconsella conservar "sempre" les factures o els tiquets de compra fins al final de la garantia, "ja que seran necessaris en cas de reclamacions"; "cal tenir en compte que els catàlegs i les ofertes comercials són vinculants i cal exigir-ne el compliment", assenyala.

En cas de les compres a través d'internet, l'OCIC recorda que el client disposa d'un període mínim de catorze dies per tornar el producte adquirit, excepte productes personalitzats que no es puguin reutilitzar per qüestions d'higiene o bé bitllets de transport.

En cas de disconformitat amb el producte adquirit caldria demanar un full de reclamació a l'empresa o bé contactar-hi deixant constància (formulari, correu electrònic, carta certificada, etc). Si en un termini de 30 dies no s'obté resposta o no és satisfactòria, els ciutadans poden concertar una cita amb l'OCIC del Bages a través del telèfon 93 693 03 53.