Telefonia

L'Ajuntament de Monistrol de Montserrat denuncia que el poble fa 18 dies que està «incomunicat»

Diversos veïns i veïnes, comerços i fins i tot el CAP o els vigilants municipals no tenen cobertura des del 22 de desembre

per NacióManresa , Monistrol de Montserrat, 10 de gener de 2020 a les 11:31 |
Pla detall d'un telèfon mòbil sense servei al centre de Monistrol de Montserrat | Gemma Aleman
Bona part dels veïns i veïnes de Monistrol de Montserrat estan, des del passat 22 de desembre, sense cobertura. Segons ha denunciat l'alcalde del municipi, Joan Miguel (ERC), el vent va tombar l'antena que dona servei als clients d'Orange, Vodafone i als operadors que utilitzen la seva cobertura. Des de llavors, malgrat les reiterades queixes de l'Ajuntament a les companyies, no s'ha resolt el problema.

Miguel denuncia que l'avaria fa que, per exemple, els vigilants de seguretat i el CAP estiguin sense telèfon. Tampoc tots els comerços poden cobrar amb targeta o els veïns que tenen contractades aquestes companyies i tenen alarma, tampoc els hi funciona.

Malgrat que el mateix dia 22 van informar la Diputació de Barcelona, que és l'administració que s'encarrega de la gestió del servei, de la incidència, encara no s'ha solucionat. Els operaris, explica el batlle, no es van desplaçar al municipi bagenc fins al 30 de desembre, vuit dies després de l'avaria. No ho van resoldre: "ens van dir que no podien accedir al repetidor", assegura.

L'Ajuntament també ha informat del problema a la delegació de la Generalitat de la Catalunya Central, per tal que actuï, però de moment "tampoc se n'han sortit". També ho ha intentat directament amb els operadors. "Ens sentim molt desatesos", assegura Miguel, que insisteix en que la telefonia i internet, en ple segle XXI, "és vital".


Tot i que hi ha algunes companyies, com Movistar, que funcionen, l'alcalde assegura que són la majoria dels veïns els que estan "sense servei". L'afectació, afegeix, és un gran greuge pel municipi: "els vigilants municipals estan incomunicats, com també el CAP i el mateix ajuntament". Altres "prejudicis", afegeix, els pateixen els comerços, "alguns dels quals no poden cobrar amb targeta". Pel que fa als particulars, diu, fora del fet d'estar "incomunicats" i haver de buscar "wifis d'altres companyies per trucar per Whatsapp", explica que serveis com ara les alarmes dels que utilitzen aquests operadors no funcionen.

 

Participació