L'escultor gironí Gerard Mas porta la seva irreverència i ironia a Montserrat

Ha inaugurat l'exposició "Ofrenes i Vestigis" en què l'artista treballa amb cera per primera vegada

Alguns dels vestigis que Gerard Mas ha portat a Montserrat i que ha anat acumulant al llarg de la seva trajectòria
Alguns dels vestigis que Gerard Mas ha portat a Montserrat i que ha anat acumulant al llarg de la seva trajectòria | Estefania Escolà
Redacció
15 de novembre del 2019
Actualitzat a les 15:30h
Inspirat en els grans artistes clàssics, l'escultor Gerard Mas (Sant Feliu de Guíxols, 1976) porta al Museu de Montserrat les seves dames renaixentistes. Dones d'una bellesa perfecta que mengen piruleta o fan una bombolla amb xiclet. A Montserrat però, l'artista s'ha deixat impregnar per "l'atmosfera" del lloc i presenta aquestes dames convertides en espelmes i fetes de cera. És la primera vegada que l'artista treballa amb aquest material, i ho fa inspirat en les espelmes que els devots de la Mare de Déu de Montserrat deixen a la sortida del temple. A l'exposició, titulada Ofrenes i Vestigis, l'artista també hi porta el seu propi exvot, un bust de la seva filla fet amb més de 30 quilos de cera.

Al llarg de la seva trajectòria, Gerard Mas ha anat acumulant un munt de peces al seu taller. Ara, inspirat en les sales d'exvots, ha decidit exposar-ne una part a la mostra que presenta al Museu de Montserrat. "Una selecció caòtica, sense una composició clara, on hi ha una infinitat d'històries i que porta a pensar en les sales d'exvots i la multitud d'històries personals que hi pot haver darrera d'aquells ciris", ha explicat.

Però a Montserrat també hi porta el seu propi exvot, un ciri de més d'un metre d'alçada amb el bust de la seva filla quan era un nadó. Tot un repte si es té en compte que aquesta és la primera vegada que l'artista treballa amb cera, un material que, segons ha dit, s'escau molt bé a Montserrat, ja que és "càlid, orgànic i amb caràcter efímer, ideal per crear un ambient íntim i de capella".

Dames renaixentistes convertides en espelmes

Ara bé, si Mas és un dels escultors més representatius de l'escena contemporània és, en part, gràcies a una de les seves obres més conegudes, les dames renaixentistes. Dones que representen la màxima expressió de la bellesa ideal, però que l'artista posa en contrast amb recursos contemporanis del món modern, com pot ser una dama menjant xiclet o furgant-se el nas.

A Montserrat, les ha convertit en espelmes, inspirat en les que els devots de la Mare de Déu de Montserrat deixen a la sortida del temple. Tot un exemple del to irònic i sarcàstic de l'artista que, des d'aquest divendres, exposa a l'Espai Pere Pruna del Museu de Montserrat.