carreteres

La Generalitat pren la C-55 com a model d'èxit i el vol replicar a altres carreteres del país

El director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ha revelat la intenció d'invertir 50 milions en 5 anys per a les adaptacions

per Redacció, 27 d'octubre de 2019 a les 10:56 |
Els Bombers actuant en un accident a la C-55, amb separador de sentit | N+MC55
"Sabem que funciona i ara es tracta de estendre-ho a tota la xarxa viària", va assegurar Xavier Flores, director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat en referència al model desenvolupat a la C-55, en una ponència organitzada aquesta setmana pel Col·legi d'Enginyers de Camins de Catalunya. Flores va revelar la intenció d'invertir 50 milions d'euros en els pròxims cinc anys per adaptar diverses carreteres a aquest sistema amb l'estadística a la mà d'haver acabat gairebé per complet amb els xocs frontals.

El model de la C-55 ha estat el de separar els dos sentits de la marxa amb barreres tipus New Jersey -de formigó-, guarda-rails o pilones de plàstic i destinar dobles carrils en alguns trams de la carretera per fer possibles els avançaments.


El govern pretén implementar aquest model a la variant de Banyoles, en un tram de 8,5 quilòmetres de la C-66, i de cara als propers anys també ho vol fer a la C-16, entre Berga i Bagà, a la C-15, entre Igualada i Vilafranca del Penedès, i a la C-35 entre Granollers i Sant Celoni. En total, va dir Flores, hi ha una vintena de trams del país en anàlisi per poder implementar aquest mateix model.

 

Participació