El tren-tram del Bages aprofitarà 25 quilòmetres de via existent

| 24/11/2009 a les 14:36h
Arxivat a: Municipis, via, tren tram, tren
La inversió prevista és de 105 MEUR i podria ser una realitat cap al 2016. [PDF] Estudi informatiu del Tren Tram del Bages (35 pàg)
Aquesta notícia es va publicar originalment el 24/11/2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La línia de tren de mercaderies, a l'alçada de Sant Iscle. Maria Alba Riu

El tren-tram al Bages preveu transformar uns 25 quilòmetres de via existent dels ramals de mercaderies de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat entre Manresa, Súria i Sallent  per adequar-los al transport de viatgers. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha presentat l'estudi informatiu per a la implantació d'aquests nous serveis que aquest dimecres se sotmetrà a informació pública. L'estudi inclou la creació de tres línies de tren-tram, dues interurbanes per enllaçar Sant Joan de Vilatorrada amb Súria i amb Sallent i una altra urbana per atendre la demanda local de Manresa. La inversió prevista és de 105 MEUR i podria ser una realitat cap al 2016.

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha insistit en el fet que es confegirà una xarxa que aprofitarà les línies que ja existeixen per connectar el territori i que es farà extensiva dins del nucli de Manresa. Nadal també ha remarcat que el projecte abarca part de la comarca i que, al mateix temps, reforça la capitalitat de Manresa.

L'actuació preveu transformar gairebé uns 25 quilòmetres de via existent dels ramals de mercaderies de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils entre Manresa, Súria i Sallent, per adequar-los al transport de viatgers. A més, inclou la construcció de 9,4 quilòmetres de nous trams per donar servei al nucli urbà de Manresa, Súria i Sallent, així com el perllongament fins a Sant Joan de Vilatorrada per arribar als polígons.

El tren- tram del Bages preveu unes 25 parades, tres de les quals faran d'intercanviador entre FGC i Renfe i la creació de noves línies de tren- tram, dues interurbanes per enllaçar Sant Joan de Vilatorrada amb Súria i amb Sallent i una altra urbana per atendre la demanda local a Manresa.

Actualment, la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils disposa de dos ramals exclusius per al transport de mercaderies, que enllacen Manresa, Súria i Sallent, per transportar el material de les mines fins al port de Barcelona. Es tracta de trams de via única i sense electrificar, que sumen prop de 25 quilòmetres de longitud, amb un primera part comuna, de Manresa a Sant Iscle. A partir d'aquest punt, la via es bifurca d'una banda cap a Súria i de l'altra cap a Sallent.

L'estudi sortirà aquest dimecres a informació pública amb l'anunci corresponent al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Les entitats, administracions locals, associacions i particulars el podran consultar durant un mes i adreçar al Departament les observacions que considerin oportunes.

25 parades
L'estudi preveu la creació de noves parades i el condicionament i adaptació de les actuals al sistema tramviari. El projecte inclou 25 parades, per donar servei a Manresa, Súria, Sallent, Callús, Santpedor i Sant Iscle, així com a punts estratègics, com ara el centre penitenciari de Lledoners i la zona universitària. També hi ha previstes altres estacions per a atendre les necessitats de mobilitat de Sant Joan de Vilatorrada i els polígons industrials.

L'estudi presenta tres àmbits d'actuació. En primer lloc, el condicionament dels ramals existents i el perllongament cap a Súria i Sallent. Es preveu la conversió dels prop de 25 quilòmetres de la línia de mercaderies existent i el perllongament del traçat fins a l'interior dels nuclis de Súria i Sallent. En total, al tram de via ja existent i a les prolongacions cap a Súria i Sallent s' ubicaran 14 estacions.

A més es treballarà en l'extensió del servei a l'interior de Manresa amb la creació d'un traçat tramviari de 4,8 quilòmetres que connectaria Manresa Alta amb l'estació de Renfe d'acord amb el traçat històric que tenia el ferrocarril dintre de la ciutat, passant pel carrer de la Font del Gat, el carrer de Barcelona, el passeig de Salvador Espriu i el carrer de Francesc Moragas. El traçat passaria pel Passeig del Riu fins enllaçar amb la Renfe. Finalment, es preveu la possibilitat que el tren- tramvia connecti amb el Nou Congost on podria enllaçar amb una nova estació de la línia de Renfe entre Barcelona i Lleida.

Finalment l'estudi analitza la possibilitat d'estendre el servei fins a Sant Joan de Vilatorrada, passant pels polígons de Manresa, al costat del riu Cardener, al llarg de 2,2 quilòmetres. Així, des de l'estació de Manresa Nou Congost, el traçat arriba fins a la plaça Major de Sant Joan de Vilatorrada pel passeig del Riu.


COMENTARIS

Per fi
Anònim, 25/11/2009 a les 10:35
+0
-0
Ya era hora que os modernizarais un poco que con la excusa de q bajo manresa hay agua... y q no podeis hacer na!! Ya esta bien Algo mas rápido que los autobuses
generalitat
lafalca, 25/11/2009 a les 12:26
+0
-0
Sort que, de tant en tant, vénen els de Barcelona a obrir-nos els ulls. Aquest ajuntament és incapaç de fer res.
Gràcies, també, a l'Ajuntament
Oriol, 25/11/2009 a les 15:09
+0
-0
El Govern municipal de Manresa fa anys que reclama aquest projecte que arriba, en bona part, gràcies a la seva feina.
metro
lafalca, 25/11/2009 a les 16:00
+0
-0
Oriol, que diumenge passat la Mas encara reclamava el Metro! Aquest ajuntament mai no ha volgut el tramvia, i encara ara té dubtes. Tot el projecte, de principi a fi, és idea de la Generalitat, i l'ajuntament només ha donat el sí quan s'ha vist sense alternatives.
si va el metro, que parin les obres
veí afectat, 25/11/2009 a les 22:53
+0
-0
Els veïns del passatge Sinera no ens podem creure la notica del tramvia. Estan arreglant el carrer amb els nostres diners (els veïns paguem el 90% de la construcció). Ens van reunir i ens van dir que ens avisarien quan comencen les obres. La setmana passada van començar sense previ avís i ara llegim a la premsa que aquest carrer que estem pagant, no servirà per a res perquè s'haurà de convertir en una via. També l'haurem de pagar nosaltres, la via? Després de més de 20 anys tenint el carrer fet una merda, ara que sabem que deixarà de ser un carrer cal arreglar-lo?. Està clar que aquest despòtic ajuntament no funciona ni en pintura!!!!!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Relació de serveis funeraris al Bages per al dia 23
«Sopa de pollastre amb ordi» arribarà al Kursaal l'últim cap de setmana d'octubre
«Sopa de pollastre amb ordi» arribarà al Kursaal l'últim cap de setmana d'octubre | Promocional
A la sala gran del Kursaal, el dissabte 27 i el diumenge 28 d'octubre