La CUP celebra que Manresa sigui la primera ciutat fora de l'àrea metropolitana amb un tramvia urbà

“Deixar passar una oportunitat com aquesta seria un error històric” afirma la CUP

Aida Pla Genobart
24 de novembre del 2009
La CUP de Manresa, que va ser el primer partit en apostar per la iniciativa del nou tramvia de Manresa, s’alegra que la ciutat sigui la primera en tenir aquest transport fora de l’àrea metropolitana.

Aquest partit aposta per dues línees: la que enllaçaria carretera de Vic i Cardona, que amb el temps es podria prolongar fins a Sant Fruitós i Navarcles, i la que enllaçaria Súria i Sallent fins l’estació de Rodalies i el Congost, passant per la zona universitària. A més, la CUP vol donar especial importància en què aquesta nova necessitat estalviarà desplaçament en cotxe i solucionarà la saturació d’aquests.

Pel què fa a la línia Carretera de Vic i Cardona, aquesta ha suscitat ja alguna por ja que la construcció d’aquest nou vehicle públic podria fer perdre aparcaments a la ciutat, el partit ha respost que els llocs no es perdrien sinó que simplement es desplaçarien i es canviarien per aparcaments radials a les afores de Manresa i gratuïts per els usuaris d’aquest nou tramvia. Així, “el que pagarien de bitllet s’ho estalviarien amb la zona blava”.

La Candidatura d’Unitat Popular de Manresa aposta doncs per aquest nou transport i ha afirmat que “el tramvia no és un capritx estètic modernista sinó una necessitat urgent” ja que Manresa pateix problemes de mobilitat. Segons diu, la Generalitat està decidida a tirar endavant el projecte i, per tant, “deixar passar una oportunitat com aquesta seria un error històric”.

Aquest projecte ha estat ideat per de la delegació del Bages, Berguedà i Anoia del Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona i batejat amb el nom de Tram-Man.