​El projecte cultural i de ciutat de l'IES Cal Gravat que vol «transcendir l'activitat acadèmica»

Sota el nom d'Aula d'Arts i Lletres, el centre de secundària manresà busca impulsar activitats que permetin "estrènyer llaços" entre els membres de la comunitat educativa i agrupacions de Manresa i comarca

Foto de les alumnes que participaran en la producció de la Coral Cardonina
Foto de les alumnes que participaran en la producció de la Coral Cardonina | IES Cal Gravat
NacióManresa
27 de setembre del 2019
Actualitzat a les 11:43h
L'Institut Cal Gravat de Manresa ha impulsat la creació de l'Aula d'Arts i Lletres, una plataforma des d'on es vol fomentar el desenvolupament de diferents projectes i activitats culturals que permetin "estrènyer llaços entre els membres de la comunitat educativa i diverses entitats i agrupacions de Manresa i comarca", expliquen des del centre.
 
Amb el doble ànim "d'estimular i transcendir els continguts de l'activitat acadèmica", des de diferents matèries i departaments del centre s'han concebut diversos projectes oberts al conjunt de la ciutadania que, alhora, impliquen "una col·laboració directa amb agents i entitats comarcals".
 
En aquest sentit, durant el curs passat ja es van engegar diferents activitats amb aquest objectiu, com ara xerrades amb literats a la biblioteca del centre (Llorenç Capdevila); la creació d'un grup de professors i alumnes encarregats de promocionar l'activitat del Teatre Kursaal (Ambaixadors del Kursaal), o la producció d'una exposició d'artistes històrics de la ciutat al convent de les Caputxines de Manresa que va tenir un gran èxit de visitants i de la qual NacióManresa ja se'n va fer ressò.
 
Reivindicar el paper de les Humanitats
 
Enguany, per tal de poder recollir i articular diferents iniciatives, s'ha creat la plataforma Aula d'Arts i Lletres que, tot i no disposar d'un espai físic ni d'una franja horària específica, vol aglutinar diversos projectes "que permetin reivindicar el paper de les Humanitats, tant en l'àmbit educatiu com a nivell social, teixint estratègies de col·laboració amb diferents agents i col·lectius de la ciutat", manifesten des de l'institut.
 
De fet, el passat 24 de setembre, la psicòloga Lídia Costa ja va oferir una xerrada a la biblioteca de l'institut posant en valor l'actitud positiva davant el repte educatiu, i el proper dissabte 5 d'octubre, un grup d'alumnes de batxillerat del centre faran de rapsodes a la basílica de la Seu de Manresa, on recitaran diferents poemes d'autors clàssics catalans i castellans, en el marc de la producció Amore et dolore: figuracions musicals de la passió amorosa, una vetllada poètico-musical protagonitzada per la Coral Cardonina que els Amics de la Seu han organitzat en motiu dels actes del Dia de la Seu.  
 
Una de les novetats d'aquest nou curs escolar serà la d'impulsar un Club de Lectura, una trobada literària oberta a tota la societat que vol fomentar la tertúlia i el debat sobre lectures proposades per diferents membres de la comunitat educativa. La primera sessió serà el dimarts 15 d'octubre a la biblioteca de l'Institut, amb una tertúlia a l'entorn de la novel·la La pell freda d'Albert Sánchez Piñol, conduïda pel professor Josep M. Freixa.
 
Paral·lelament a aquesta iniciativa, està prevista l'organització de xerrades d'autors i agents culturals relacionats amb diferents àmbits humanístics, així com l'organització de diversos actes que "permetin potenciar culturalment el nostre institut més enllà de l'activitat acadèmica", diuen des del centre. Dintre d'aquestes activitats s'hi troba el taller d'acompanyament educatiu per a mares i pares (a partir del 24 d'octubre) destinat a afavorir el desenvolupament i el suport educatiu per part de les famílies mitjançant un cicle de xerrades i lectures amb la participació de diferents professionals dels àmbits pedagògic, literari i científic.