Obert el termini de sol·licitud d'ajuts per a arranjaments en habitatges de persones grans a Súria

El termini de presentació de sol·licituds roman obert fins al dilluns 21 d'octubre

Redacció
25 de setembre del 2019
Actualitzat a les 12:14h
L'Ajuntament de Súria ha obert el termini de sol·licitud d'ajuts per a arranjaments en domicilis de persones grans especialment vulnerables, acollint-se a un programa de la Diputació de Barcelona, i d'acord amb les previsions del Pla Estratègic de Subvencions. El termini de presentació de sol·licituds roman obert fins al dilluns 21 d'octubre.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és promoure l'autonomia funcional i millorar la qualitat de vida en els domicilis de les persones grans, garantint les condicions mínimes de seguretat, higiene, habitabilitat i eficiència energètica.

Les persones sol·licitants dels ajuts han de complir els següents requisits:

- Persones a partir de 65 anys, empadronades en el municipi, amb una antiguitat mínima d'un any en el padró municipal d'habitants, que tinguin acreditada la seva discapacitat o es trobin en situació de dependència, que tinguin dificultats per desenvolupar les activitats de la vida diària o amb insuficiència de recursos econòmics.
- Persones més grans de 80 anys que visquin soles o amb una altra persona gran.
- Persones menors de 65 anys amb necessitats especials pel que fa a la seva capacitat física i psíquica per desenvolupar les activitats de la vida diària dins la llar.

El procediment de concessió de les subvencions serà el de concurrència competitiva, en funció de criteris valoratius socioeconòmics i de salut que s'especifiquen en les bases de la convocatòria.

El termini per a l'atorgament dels ajuts serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.

D'altra banda, l'execució directa dels arranjaments serà portada a terme per una empresa contractada directament per l'Ajuntament de Súria, d'acord amb la normativa vigent sobre contractes del sector públic.

Les persones interessades hauran de presentar la següent documentació, a més de la sol·licitud d'ajut:

- DNI.
- Certificat d'empadronament, que es pot demanar a l'Ajuntament.
- Certificat de pensió de l'any 2018.
- Certificat acreditatiu de la dependència o disminució si s'escau.
- Rebut de l'impost de béns immobles (IBI), en cas de ser propietari del pis. Aquest rebut pot ser demanat a l'Ajuntament.
- Contracte de lloguer del pis, si és el cas.

Les sol·licituds es poden presentar per escrit mitjançant el model normalitzat que haurà de ser degudament signat per la persona interessada. El model normalitzat de sol·licitud és disponible a la seu electrònica del web municipal.

Per a qualsevol consulta o aclariment, les persones interessades es poden adreçar a l'àrea de Benestar Social de l'Ajuntament (planta baixa de la Casa de la Vila) en horari d'atenció al públic.
Arxivat a