Turisme

El Bages supera la vuitantena de punts d'informació turística

Finalitza una nova edició del programa PIT que ha format equipaments públics i empreses per oferir informació sobre els atractius de la comarca

per Redacció, 9 de juliol de 2019 a les 16:38 |
Cinquena sessió del PIT a Aguilar de Segarra | CCBages
La nova edició del programa punts d'informació turística (PIT) i centres col·laboradors del Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central ha finalitzat novament amb èxit. Amb la desena d'empreses noves que s'hi han adherit el Bages comptarà amb més de 80 agents acreditats, posicionant-se com una de les comarques amb més punts complementaris a les oficines de turisme i punts d'informació oficials. D'aquesta manera, els espais que reben turistes i visitants (restaurants, allotjaments, empreses d'activitats, museus, biblioteques, etc.) podran informar sobre l'oferta turística existent, ajudaran en l'organització de l'estada del turista i podran donar un servei professional i el màxim d'informació que se'ls hi demani a nivell turístic.

Enguany han participat al programa 83 serveis i negocis com ajuntaments, biblioteques, hotels, albergs, empreses de turisme o comerços. Deu establiments han estat nous i, al mes de novembre, rebran l'acreditació com a punts d'informació turística. Els altres participants han assistit a les sessions corresponents per tal de renovar la seva acreditació obtinguda en passades edicions. El programa PIT està impulsat per la Diputació de Barcelona i gestionat pel Consell Comarcal del Bages.


El conseller de l'Àrea de Turisme del Consell Comarcal i president del Geoparc, Josep Canals, ha explicat que "la gran feina que estem realitzant per impulsar turísticament el Bages es veu reflectida amb la quantitat d'establiments que s'interessen en formar part d'aquest programa any rere any. D'aquesta manera aconseguirem enfortir el sector".

Cinc sessions per descobrir i potenciar la destinació turística Bages – Geoparc

El programa de formació PIT es va iniciar el passat mes de febrer i ha comptat amb cinc sessions en les quals els participants han realitzat sortides per conèixer el territori, han desenvolupat propostes turístiques innovadores i amb valor afegit, s'han format en atenció especialitzada al client i han establert sinergies per crear propostes conjuntes. 

La primera sessió va ser a la masia Can Junyent de Rajadell, on es va realitzar una presentació del programa i dels nous participants, els quals van exposar la seva tasca i trajectòria en una dinàmica d'elevator pitch. La segona va tenir lloc a Sant Fruitós de Bages, a l'Espai Nexe, al mes de març, on es va comptar amb la formació de Jordi Reixach, expert en màrqueting, que va inspirar i motivar als participants a innovar i arribar a més públic a través dels atractius del territori. La tercera sessió va ser a l'abril a Cal Segudet, a Castellnou de Bages, i va formar als participants amb eines per la millora de l'atenció al client. La quarta sessió es va realitzar a Cal Balaguer del Porxo, a Súria, on l'especialista Xavier Borràs va oferir exemples d'èxit per consolidar una marca turística a través dels elements que la fan singular.


La darrera de les sessions es va celebrar el passat 13 de juny, on una seixantena de participants es van desplaçar fins a Aguilar de Segarra, una sortida de camp especial pensada per a conèixer nous indrets, propostes diferents i els camins del Geoparc. El municipi,  amb un gran potencial a nivell turístic, va mostrar dues propostes molt interessants: una de pública, un circuit fix d'orientació pel territori; i una de privada, un paintball. A més a més de conèixer aquestes propostes es va treballar la destinació turística Bages – Geoparc per tal d'innovar sobre nous productes turístics, vinculats als itineraris i camins, la DO Pla de Bages, l'enoturisme, les propostes de turisme familiar, el turisme de reunions i el turisme gastronòmic.

Els participants del programa PIT han valorat molt positivament el conjunt de les sessions, sobretot pel que fa a la coneixença d'altres agents del territori i els productes turístics que ofereixen. També han valorat bé les sortides de descoberta del territori i les sessions més teòriques sobre atenció al públic i disseny de productes turístics singulars. La culminació del projecte serà el lliurament de les acreditacions com a punts d'informació turística, en un acte que se celebrarà al novembre. Aquest esdeveniment vol ser un punt de trobada del sector on aprofitar per a oferir informació de valor i visualitzar el sector turístic de la comarca, amb l'objectiu d'aprofitar la potència d'aquest programa com a aglutinador de més de 80 agents del sector turístic.

 

Participació