La bagenca Masats culmina amb èxit la validació de les portes d'andana de Metro de Barcelona

L'empresa ha instal·lat tres mòduls de portes d'andana a l'estació Riu Vell, una estació pendent d'entrar en servei, per fer les proves en execució

Portes automàtiques que Masats ha instal·lat en una estació de Metro de Barcelona
Portes automàtiques que Masats ha instal·lat en una estació de Metro de Barcelona | Masats
Redacció
05 de juliol del 2019
Actualitzat a les 11:54h
L'empresa de Sant Salvador de Guardiola Masats ha finalitzat les proves de les seves portes d'andana a Metro de Barcelona. Com a culminació del programa de validació de les portes d'andana (PSD), l'empresa bagenca va arribar a un acord de col·laboració amb l'ens públic IFERCAT, responsable de les infraestructures ferroviàries de la Generalitat de Catalunya. IFERCAT va permetre que Masats instal·lés tres mòduls de portes d'andana a l'estació Riu Vell de l'L10 Sud de Metro de Barcelona, una estació pendent d'entrar en servei, per poder dur a terme la validació del seu producte.

Aquesta col·laboració ha permès que Masats realitzi l'última part de la validació, que consisteix en les proves en condicions reals d'ús. Amb aquest objectiu, Masats ha fabricat els mòduls i ha fet les proves d'acceptació a fàbrica. Després, ha transportat els mòduls premuntats a través de la via i n'ha instal·lat tres de PSD a la plataforma d'andana en què prèviament s'ha realitzat la preparació de l'obra civil. Masats s'ha encarregat dels treballs d'obra civil i també dels de la línia elèctrica, de la instal·lació de l'armari de control i de les proves funcionals prèvies a l'inici de les proves d'ús real. També s'han fet amb èxit les proves d'interfície amb el sistema de senyalització de l'empresa Siemens.

Després d'aquestes actuacions, i amb la col·laboració de TMB (l'operador de la línia), es van iniciar les proves finals que consistien a fer proves intensives amb un tren automàtic sense conductor GoA4, el mateix model que circula per les línies automàtiques de Barcelona. Aquest tren va fer un recorregut entre dues estacions amb la finalitat de verificar i avaluar el correcte funcionament entre la senyalització (Siemens) i les PSD.

Les portes d'andana són un element indispensable a les línies de metro automàtiques. A diferència d'altres sistemes del mercat, les portes tipus Full Height no només milloren la seguretat, ja que eviten caigudes accidentals a la via, sinó que també milloren la qualitat de l'aire de les estacions i el control de la climatització. 

Les portes Masats també proporcionen un disseny modular i modern que es pot adaptar a les necessitats de l'estació. Incorporen senyalística LED per agilitzar l'accessibilitat i inclouen sistemes auxiliars i d'informació al passatger com ara CCTV, mòduls de primers auxilis, publicitaris, etc.  Aquesta integració a les PSD allibera espai a l'estació i fa que les façanes de PSD siguin elements actius i funcionals.

El seu sistema de premuntatge a fàbrica i instal·lació directa i ràpida a l'andana les fa idònies per reconvertir estacions que ja estan en funcionament.

Masats ja està treballant en un nou concepte de portes que permeten adaptar la porta d'andana a la posició de la porta del tren i al seu punt de parada. D'aquesta manera es permet la interoperabilitat de l'andana. És un sistema capdavanter i innovador que es presentarà l'any que ve.