El Col·legi d'Aparelladors idea un projecte de tramvia per Manresa

Tindria un recorregut d'uns quatre quilòmetres que uniria el Passeig del Riu, a l'entrada sud de la ciutat, amb el Parc Tecnològic, una de les zones de desenvolupament de la capital del Bages

ACN/Maria Alba Riu
12 de novembre del 2009
576_1258055805421882
576_1258055805421882

Joan Carles Batanés, delegat al Bages, Berguedà i Anoia del Col·legi d'Aparelladors. Maria Alba Riu

La delegació del Bages, Berguedà i Anoia del Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona ha ideat un projecte de tramvia per Manresa. La proposta, batejada amb el nom de Tram-Man, tindria un recorregut d'uns quatre quilòmetres que uniria el Passeig del Riu, a l'entrada sud de la ciutat, amb el Parc Tecnològic, una de les zones de desenvolupament de la capital del Bages. El projecte tindria un cost aproximat de 35 milions d'euros. D'aquesta manera es guanyaria amb "mobilitat" gràcies a una infraestructura que tindria una àmplia possibilitat d'enllaços, ha explicat Joan Carles Batanés, delegat al Bages, Berguedà i Anoia del Col·legi d'Aparelladors.

El projecte preveu un tramvia amb una sola via i amb dos combois, un per a cada sentit. A la meitat del recorregut, a l'alçada de la Bonavista, hi hauria una doble via ja que és el punt on es creuarien els combois. Els punts de sortida i final del trajecte també disposarien de doble via.

Joan Carles Batanés, delegat al Bages, Berguedà i Anoia del Col·legi d'Aparelladors, ha destacat que es tracta d'una infraestructura que "acota" bastant el cost i que no tindria una afectació "molt gran" sobre els carrers existents pel fet de tenir una sola via. Batanés remarca que el tramvia "obriria moltes portes" amb una inversió "bastant ajustada".

Una àmplia possibilitat d'enllaços
La línia principal del tramvia faria un recorregut des del Passeig del Riu fins al Parc Tecnològic, passant pel centre de la ciutat, per la carretera de Cardona, la Muralla del Carme, carretera de Vic, plaça Prat de la Riba i carrer Sallent fins arribar al Parc Tecnològic.

El projecte preveu un ramal que aniria des de la plaça Prat de la Riba fins a l'Avinguda de les Bases de Manresa; una altre des de la rotonda de la plaça Mil·lenari fins al futur polígon del Pont Nou i la zona esportiva del Congost i un altre ramal que uniria la caserna de la Guàrdia Civil i el barri de Miralpeix. D'aquesta manera la possibilitat de connexions són "àmplies", remarca Batanés.

A més, el treball també ha previst els possibles enllaços amb futures infraestructures projectades pel Govern com el tren- tram cap a Santpedor i Sallent a través de les antigues línies de mercaderies o el tren transversal fins a l'estació de Renfe de Manresa.