​El mercat turístic sudamericà, un possible ambaixador per a la Manresa espiritual i el Camí Ignasià

L'Agència Catalana de Turisme ha identificat operadors turístics d'aquesta zona amb potencial de vendre paquets religiosos que incorporin la capital del Bages com un dels destins recomanats

La Cova de Sant Ignasi, a Manresa
La Cova de Sant Ignasi, a Manresa | Genís Sáez
NacióManresa
24 de maig del 2019
Actualitzat a les 14:22h
La Unitat de Mercats Internacionals de l'Agència Catalana de Turisme va realitzar un roadshow per Sud-Amèrica del 25 al 29 de març, consistent a entrevistar-se amb diversos operadors turístics de Brasil, Argentina i Xile, després del qual, ha elaborat un informe sobre turisme emissor religiós sud-americà.
 
Abans de realitzar aquest viatge, els tècnics de l'Agència es van trobar amb els tècnics de la Fundació Turisme i Fires de Manresa per tal d'identificar els atractius i productes turístics de la ciutat i, també, el Camí Ignasià. Així, un cop a Sud-Amèrica, han pogut donat a conèixer l'oferta de turisme religiós a Manresa i analitzar la seva potencial comercialització al mercat sud-americà.
 
Aquest roadshow s'emmarca dins les accions exteriors de l'Agència Catalana de Turisme, de les quals prenen part Manresa i el Camí Ignasià per ser un dels seus cinc projectes d'internacionalització principals. Manresa està afiliada a l'ens i, des del 2018, gaudeix també, juntament amb onze ciutats catalanes, de la marca Ciutat amb caràcter, impulsada per la mateixa Agència.
 
Segons l'informe final, els turistes brasilers, argentins i xilens tenen un comportament similar, al tractar-se de visites de llarga estada de continents llunyans, i, també, tenen interessos similars, fonamentalment centrats en cultura, gastronomia i activitats de natura. Però en els tres casos, el fet que la gran majoria dels seus habitants (entre el 85% i el 90%) siguin catòlics, fa que el turisme religiós, els equipaments i les activitats relacionades amb la religió catòlica, també ocupin una molt bona posició.
 
Durant el roadshow, l'Agència Catalana de Turisme es va trobar amb 110 operadors repartits en els tres mercats, dels quals 23 estan especialitzats en producte de turisme religiós. L'informe posterior revela que Brasil és el país amb més potencial en quant a la comercialització per quantitat de població, la religió predominant i per fets com que el santuari de Fàtima, a Portugal, és una de les destinacions més visitades pels brasilers.
 
En aquest mateix informe, elaborat específicament segons els interessos de la destinació Manresa, hi ha identificades les dades dels principals tour operadors de Brasil, Argentina i Xile que comercialitzen paquets de turisme religiós i amb potencial de vendre el producte Camí Ignasià.