Eleccions Municipals 2019

Desdoblar la C-55 o buscar alternatives per evitar impacte ambiental centren el debat en la cursa per l'alcaldia

Absències destacables com la de Junts per Manresa i Ciutadans, que van preferir apostar pels seus actes centrals de campanya, i Podem, que no la va justificar

per Carles Jódar, Manresa, 23 de maig de 2019 a les 11:55 |
Taula de debat sobre infraestructures | Carles Jódar
Desdoblar o no desdoblar la C55. Aquest va ser el tema que més discusisó va generar en el debat sobre mobilitat celebrat a les instal·lacions de la delegació a la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i organitzat per la Plataforma pel Transport Públic de la Catalunya Central i les Terres de Ponent..

La sala del col·legi va quedar petita. Més de cinquanta persones van voler escoltar un debat -l'últim de la campanya- en el que va haver-hi absències importants: Junts per Manresa i Ciutadans, que van preferir apostar pels seus actes centrals de campanya i Podem que no va anar-hi.


ERC, Fem Manresa i Manresa en Comú van posar en dubte que el desdoblament sigui la millor opció per a la problemàtica amb la connexió entre Manresa i Barcelona. Els motius ambientals, bàsicament, van ser els principals motius agumentats per a defensar la seva proposta. Aquestes formacions posen l'accent en la necessitat de la millora del transport públic fins a la capital catalana. Per la seva banda l'alcaldable d'ERC, Marc Aloy, va esgrimir la necessitat de la reducció del peatge de la via ràpida C16.

Per la seva banda el PSC i, especialemnt Primàries Manresa, representada en aquest cas per l'activista Fina Casals, creuen fermament en la necessitat del desdoblament, mentre que, en aquest sentit, el PP no es va pronunciar.

Rebaixar el preu de l'autobús i de la gratuitat per a persones majors amb sous mínims, argumentada per l'alcaldable del PSC, Felip González va ser una de les més comentades. De fet,  tots els partits, tret del PP,  van coincidir en la necessitat del canvi de paradigma de l'ús del vehicle al centre de la ciutat. Ho van fer amb diferents propostes, però parlant de la necessitat de fer una política valent en aquest sentit. La única rèplica va venir per part de l'alcaldable del PP,  Joan Comas, que va defensar l'ús i la comoditat del vehicle particular. Davant l'afirmació de la representant de Fem Manresa, Gemma Tomàs, al fet que "el cotxe contamina", Comas li ha arribat a etzibar un "i tu contamines amb l'alè".

Les més tres hores de debat moderat pel president de la delegació de la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, Enric Badia, van centrar-se en aspectes com la necessitat de millorar la senyalització de la zona de 30 o la reivindicació del pàrquing de la reforma com a aparcament dissuassori, que va fer el PSC. També en la necessitat d'una aposta molt decidida pel transport públic de Fem Manresa i Manresa en Comú.  La demanda de Primàries Manresa de més pressió municipal en els temes de mobilitat en els que l'ajuntament no té competència va ser un dels arguments esgrimits per la formació, mentre que ERC, entre d'altres, va esgrimir el reclam de millores en el bus urbà i en itineraris segurs a la ciutat.

 

Participació