15
de maig
del
2019
Actualitzat
el
16
de maig
a les
8:26h
A això, cal afegir-hi que a dia d'avui Manresa és la ciutat de més de 10.000 habitants de Catalunya que té la població més envellida i també la que té més densitat de pisos buits, la meitat dels quals requeririen intervencions per poder ser habitables. Tot plegat més agreujat per una xarxa viària i ferroviària molt deficient. Amb una C-55 sense gairebé trams desdoblats que ha d'absorbir, en alguns punts, un trànsit de 37.000 vehicles diaris; una C-16 que passa per ser la més cara del país, i un servei de Rodalies que, més enllà dels dos accidents mortals que ha registrat en els darrers mesos, triga en arribar a Barcelona més temps que fa 160 anys, quan es va estrenar la línia.
El Bages viu també amb l'ombra ambiental allargada de les mines de potassa de Súria i Sallent, que provoquen una salinització de l'entorn molt pronunciada, per bé que, en els darrers anys, sigui per iniciativa pròpia o per imposicions judicials, la multinacional que les explota intenta posar-hi remei.
Després d'uns anys molt durs per al comerç, l'activitat comercial urbana torna a reviscolar, sense entusiasme, però sí que de forma sostinguda, amb obertura de nous negocis que superen els tancaments.
Per tornar a la notícia principal, amb tots els enllaços a les 42 comarques i les 10 problemàtiques, pots clicar aquí.
Les problemàtiques que marquen la campanya electoral a cada comarca