Més de 14.000 persones van viatjar gratis en bus urbà a Manresa per Sant Jordi

La xifra significa un ascens del 14% respecte l'any passat, que al seu torn ja s'havia incrementat molt respecte l'any anterior

per Redacció, 24 d'abril de 2019 a les 15:44 |
Durant tot el dia de Sant Jordi, totes les línies del servei de transport urbà de Manresa van ser gratuïtes. I molta gent va aprofitar-ho per fer els seus desplaçaments amb aquest mitjà. En total van ser 14.146 persones, xifra que representa el 14% més que el 2018 (quan havien estat 12.456), edició en què ja hi havia hagut un increment molt important respecte l'any anterior, en què Sant Jordi va ser diumenge i la xifra es va quedar en 4.383 usuaris.

L'Ajuntament considera doncs acomplert l'objectiu de la iniciativa, a la qual any rere any s'apunta més gent que habitualment no fa servir el transport públic. D'aquesta manera fa ús del servei i pot decidir-se a fer el pas i utilitzar-lo també per als seus desplaçaments habituals. També amb aquest sistema es redueixen les retencions en aquest dia de tanta mobilitat dirigida al centre de la ciutat.


Per línies, la més utilitzada va ser la 8 (Perimetral), amb 4.395 usuaris al llarg del dia, seguida de la línia 1 (Balconada) amb 4.388; i la 2 (Parada) amb 3.396. La línia 4 (Font) va tenir 992 usuaris; la 3 (Mion), 716; i la 5 (Sant Pau-Dolors-Viladordis), 259.

La gratuïtat del bus forma part del paquet de mesures de mobilitat, dissenyat amb motiu de Sant Jordi amb l'objectiu de garantir la seguretat dels vianants, assegurar l'accés amb fluïdesa del transport públic al centre de la ciutat i millorar la circulació del trànsit. L'operatiu de trànsit i el transport públic gratuït a partir de l'any 2016.

Les mesures realitzades són:

- Connexió tram Passeig amb plaça Espanya per a vianants: d'aquesta manera desviant els vehicles abans de plaça Espanya per una direcció o altra, evitem embussos al punt conflictiu entre vianants i vehicles del pas de plaça Espanya, i donem total seguretat als vianants.


- Reforç de bus, aquest any amb més freqüència a les línies L1 i L2

- Campanya comunicativa per promocionar l'ús del transport públic aquest dia (que inclou vinils a busos i parades, aquest any amb nou disseny)

- Gratuïtat del servei de transport públic

 

Participació