Sant Jordi

«El fill de l'italià» de Rafel Nadal i «La cuinera dels senyors» d'Imma Cortina triomfen a Manresa

"Digues un desig" de Jordi Cabré i "Contes des de la presó" d'Oriol Junqueras completen el rànquing dels més venuts

per Redacció, 23 d'abril de 2019 a les 20:32 |
Parada de la llibreria Parcir al centre de Manresa | Estefanhia Escolà
El fill de l'italià de Rafel Nadal ha estat el llibre més venut aquest Sant Jordi a Manresa. Així ho ha assegurat el responsable de la llibreria Parcir de la capital del Bages, Antoni Daura, que també situa a la manresana Imma Cortina i la seva novel·la La cuinera dels senyors al capdavant dels autors locals. Completen el rànquing Digues un desig, de Jordi Cabré, guanyador del darrer Premi Sant Jordi; i els Contes des de la presó d'Oriol Junqueras. Daura, també ressalta la bona sortida que han tingut els llibres de literatura infantil i juvenil.

Malgrat que Sant Jordi ha arrencat amb pluja a la capital del Bages, el temps ha aguantat durant tota la jornada. L'afluència de públic s'ha mantingut al llarg de la jornada i ha arribat al seu punt més àlgid als volts de les sis de la tarda. "Sant Jordi sempre és garantia d'èxit i un any més podem dir que ho hem petat", ha assegurat el llibreter.


A l'hora de fer balanç dels llibres més venuts, el llibreter ha reconegut que ha estat "molt repartit". Al capdamunt, ha explicat, hi ha el Premi de la 39a edició del Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull, El fill de l'italià de Rafel Nadal. La novel·la descobreix l'odissea d'un miler de mariners italians refugiats a Caldes de Malavella l'any 1944.

Pel que fa als autors locals, Daura ha apuntat a La cuinera dels senyors de la manresana Imma Cortina com al més venut. La novel·la explica la història de la Maria Dolors, una jove que als anys 20 deixa la seva família a pagès per anar a ciutat a servir.

Entre els més venuts, ha afegit Daura, també hi ha Digues un desig, de Jordi Cabré, guanyador del darrer Premi Sant Jordi; i els Contes des de la presó d'Oriol Junqueras.

Daura, però, ha volgut ressaltar que els títols més "mediàtics" amb prou feines suposen el 10% de les vendes. A més, ha destacat que bona part del gruix són títols de literatura infantil i juvenil, malgrat que no hi ha un únic triomfador.

 

Participació