Laboral

Treballadors de la manresana Inox Designers reclamen cobrar els endarreriments

Acció Sindical del Bages anuncia noves mobilitzacions si l'empresa no arriba a un acord que desencalli la situació

| 11/04/2019 a les 16:04h
Arxivat a: Economia i Empresa, laboral, Acció Sindical Bages
Treballadors d'Inox Designers i membres d'Acció Sindical del Bages, durant l'acció
Treballadors d'Inox Designers i membres d'Acció Sindical del Bages, durant l'acció | ASB
Un grup de treballadors de l'empresa manresana Inox Designers SL, conjuntament amb Acció Sindical del Bages, han fet públic que es trobem en una "situació desesperada d'impagaments sistemàtics per part de l'empresa des de juliol del 2018", i que per aquest motiu han interposat una demanda a la Inspecció de Treball per a què intervingui d'urgència.

L'empresa del ram del metall Inox Designers SL, ubicada al polígon industrial Pirelli de Manresa, va iniciar la seva activitat l'any 2012 i treballa o ha treballat per altres empreses com Sawima Innox Forma, Oliva Torras Grup, Promeva, Somex, Curbus, Vander Lander, Frecand, Recam Laser, Motores Maritimos Solé Diesel i empreses subcontractades per Audi, com Inform Tècnic entre d'altres. En l'actualitat, Inox Designers compta amb una plantilla de 20 treballadors. 

Segons denuncien els treballadors i el sindicat, de juliol fins a mitjans de desembre del 2018, Innox Designers a començat a cometre irregularitats en el pagament dels salaris, en forma d'impagaments parcials i d'endarreriments generalitzats. A l'octubre del mateix any, els treballadors van arribara un acord amb l'empresa, mitjançant el qual l'empresa pagaria la meitat de cada salari a mitjans de mes i la resta a final de mes, però segons apunten "l'empresa incompleix aquest acord des del mateix moment de signar-lo, i continuen els impagaments". Des de mitjans de desembre fins a dia d'avui, Inox Designers SL deixa de realitzar els pagaments a una part dels treballadors de la plantilla, en concret, segons asseguren "a treballadors migrants d'origen marroquí".

Aquesta situació d'inestabilitat s'ha tornat insostenible per als treballadors, que han vist com s'anaven reduint els seus estalvis, mentre continuaven fent front a les despeses d'habitatge i subministrament i al sosteniment de les seves famílies, generant-los situacions d'estrès i depressió, fins al punt que, bona part d'ells es troben actualment en baixa per depressió.

A finals de gener de 2019, un primer grup de tres treballadors van interposar una denúncia als jutjats reclamant cobrar els impagaments que se'ls deuen i el dret a ser acomiadats per l'incompliment de l'empresa de pagar el sou. A principis de febrer, un altre grup de cinc treballadors que es troba en la mateixa situació, entre el quals s'hi troba l'únic membre del comitè d'empresa, engeguen també la via judicial.

A finals d'aquest mes de març, el grup dels vuit treballadors denunciants -als quals s'hi suma un novè, pendent també d'interposar una demanda- van decidir organitzar-se i inspeccionar altres vies per pressionar l'empresa perquè faci efectius els pagaments o que, en cas de no poder-los assumir, s'arribi a algun acord perquè els treballadors puguin cobrar el subsidi d'atur mentre busquen feina en alguna altra empresa del sector. 

Amb l'objectiu de fer públic el cas des d'Acció Sindical del Bages anuncia que, si cal, realitzaran més actes de protesta fins que l'empresa no doni una solució per als treballadors.

COMENTARIS

Aclaramiento
Anònim, 11/04/2019 a les 21:48
+33
-13
Esta noticia da sensación k la empresa sea racista y eso es totalmente falso,los k kedamos en la empresa estamos en la misma situación pero seguimos luchando y no cogemos la baja todos en bloque como si an echo otros
La mirada crítica
Anònim, 11/04/2019 a les 22:45
+16
-27
És molt dur ser treballador assalariat en temps dificils, però infinitament mes ser empresari en temps complicats.
El risc de l’empresari no és un joc!
mirada critica, la que et dire jo
Anònim, 12/04/2019 a les 09:49
+25
-8
Si l'empresari no pot pagar els treballadors.... pero si cotxes d'alta gamma.

Es una SL, per tant l'empresari asumeix un risc limitat. i segurament ja s'encarregat de saquejarla abans per si venen maldades.

El Treballador necessita la nomina cada mes, i amb això no si juga.

Para els 2 comentaris
Lolo, 12/04/2019 a les 09:54
+16
-9
Al 1er.....
ESQUIROL !! Lástima de conciencia de clase! Que estés sin cobrar y aún le bailes el agua al empresario , deja mucho que desear como trabajador .... Lo jodido que si consiguen algo tú te beneficiarás...
Al del 2o
Se nota que eres el empresario ! Y ellos también corren mucho riesgo..
Perder su empleo , su CASA , y lo peor no darle un plato de comer a su familia!
.
Anònim, 12/04/2019 a les 10:07
+26
-18
Totes les empreses tenen les seves pujades i baixades, quan la cosa va bé tots molt feliços, però quan l'empresa passa per un mal moment sempre estan els que en comptes d'ajudar, es dediquen a enfonsarla més per a sortir guanyant ells, pel que explica aquesta notícia té tota la pinta que uns pocs, ( els d'origen marroquí) han preferit deixar tirada a l'empresa i a la resta dels seus companys, que a sobre, com estan enfadats, ara l'empresa és racista.

Ni la pensio ni l'atur han vingut a pagar....
Anònim, 12/04/2019 a les 10:54
+19
-6
El millor es no contractar mai sobretot marroquins ni extrangers per a cobrir llocs de treball de baixa alificació, com que et tractaran de racista igual..... no tindras problemes mes greus despres.
Per cert com han aconseguit la baixa els d'origen marroqui ? Per por a que no et montin un merder racista dr.dra ?????
..
Anònim, 12/04/2019 a les 11:00
+21
-6
Es la primera vegada (deu ser per el tema de set catala) que sento que quant et deixen de pagar i no pots fer front a despeses en comptes de pencar com mai i buscar feina per sortir de la situacio, et deprimeixis i agafis la baixa....
No veig que quant topen amb la balla de melilla es deprimeixin per les adversitats...
Té collons
Anònim, 12/04/2019 a les 11:05
+18
-8
Té collons. Llegint els comentaris... s'obvia que els treballadors (marroquins i no marroquins) cobren amb dificultats des de fa un any, i fa tres mesos que no cobren...

I al cony de racistes aburgesats l'únic que els preocupa és si els que reclamen són moros o són del país, com si el queixar-se per no cobrar la teva feina fos un tema ètnic.

Doncs si són els marroquins els únics que han denunciat, els del país s'ho haurien de fer mirar
..
Anònim, 12/04/2019 a les 11:14
+11
-15
Sembla que els empresaris prefereixen els treballadors catalans perque treballen sense cobrar.

Hi ha una dita catalana que diu que: mentres hi haguin rucs hi ha gent que anira a cavall.

Al listo
Anònim, 12/04/2019 a les 16:12
+19
-5
Lolo no faltes al respeto,tú sí eres un esquirol,i si kieres me lo dices en la cara
No es justo
Anònim, 12/04/2019 a les 17:02
+9
-15
Los afectados son todos los trabajadores pero se dividen en 2 unos pueden aguantar la situación porque sus parejas trabajan o están cobrando bajo la mesa y otro no cobran de ningún sitio y son lo que han dicho hasta aquí hemos llegado no se puede aguantar más y gracias a estos últimos (los marroquíes) la empresa ha llegado donde esta ahora y al final son los malos al negar trabajar gratis y reclamar sus derechos
En qué mundo vivimos.
Vergüenza
Anònim, 12/04/2019 a les 22:16
+11
-4
Da igual sean de fuera o del país somos humanos trabajamos pa traer el pan a casa , no ? Y pagar los impuestos como cada familia , no se juega las nóminas de una familia si los trabajadores siempre han cumplido ps que la empresa cumplan lo suyo y si han echo la denuncia tienen todo el derecho del mundo “ no le están robando a la empresa la empresa está robándoles a los trabajadores” ( no se juega con el pan de una familia ) y después que digan que los que están de baja son los malos jajajajaj
Consejo
Anònim, 12/04/2019 a les 23:36
+11
-10
Después de lo vivido aconsejó a todos los empresarios no contratar marroquíes,mirad su comportamiento,y encima dicen k somos racistas cuando han vivido mucho tiempo como reyes,repito,no contestéis marroquíes
Consejo
Anònim, 13/04/2019 a les 11:27
+6
-6
Oferta de trabajo : se busca trabajadores del país y que acepten trabajar gratis
Ole
Anònim, 13/04/2019 a les 12:16
+9
-4
Jo també he agafat la baixa algun cop que no m'han pagat la nòmina, tot i que fa molt temps. L'empresari no és el meu amic. Tenim un tracte que hem de complir les dues bandes. I si una part el trenca, l'altra té tota la legitimitat per fer el que calgui. I ja posats a dir: d'aqui o extrangera, la mateixa classe obrera!!
Oferta de trabajo : inoxdesigners s.l
Anònim, 13/04/2019 a les 12:23
+13
-4
Se busca trabajadores cualificados que sea del país y que acepte trabajar gratis ( no hay salarial )
Horario: de lunes a domingo

Bienvenido!!
Al ole
Anònim, 13/04/2019 a les 14:19
+9
-4
Si l'empresari no compleix el contracte tal i com dius, el que pots fer es plagar i buscarte la vida i no agafar la baixa que te la paguem tots, lladre.
Por que no lo explicais todo!!?
Anònim, 15/04/2019 a les 11:24
+12
-0
Cuantos años an estado cobrando en negro i pidiendo ayudas con la ayuda de david??
Yo creo que es falta de profesionalidad del empresario i del currante...
La culpa de l'empresari
Anònim, 15/04/2019 a les 11:44
+6
-1
Uns de baixa, uns altres l'han agafat algun cop per fotre a l'empresa, uns altres no volen treballar, si si, es veu claríssim que el problema es l'empresari per no renovar tota la plantilla i llogar gent amb ganes de treballar.
La veritat
Anònim, 15/04/2019 a les 12:00
+15
-6
Jo e traballat a inox designer,,,i us puc ven assegurar que desde el primer día amb pensava que el david i sito blanquexavan diners,,en serio,,
No entenia com podian treure venefici,de una feina de 3 fases, tallar plegar i pulir ells la fan en 10 fases,,están molt mal dirigits,
Dintre de inox designer i a altres empresas com Mac qualiti i la que tenen montada les marroquins,,
Van comenzar a comprar maquinaria nova com tall de tub per láser 800 mil euros,plegadora eléctrica 250 mil) sensa tindre feina,, i alla la tenen mortas de fastic,,tots ya sabem com acavara aixo!! I si les espanyols están es per que van cobran en negre,,espero de tot cor que i vaixin els inspectos i els pillin totes les trampas,,, per que deuen molts diners i no solamente a la treballadors,,també a ex treballadors,paletas.eletricistas,,,la bola que te feta es de milions de euros,,i ells segeixan igual exigin i fardan de empresaris.
No es presentan al judicis es creuen per sobre de la llei, i lo pitjor de tot esque encara intentan contratar gent saben que no les i pagaran i arrunian familias.
La realidad
Anònim, 15/04/2019 a les 15:30
+10
-7
El entorno del Bages y fuera del entorno ya no quieren trabajar con la empresa ” inoxdesigners “ deben pasta a todo dios y tb los proveedores a más... seguridad social trabajadores estando de baja no cobran
Delegado
Anònim, 15/04/2019 a les 23:29
+2
-4
Por lo que e leido es necesario la inspección de las autoridades..I por lo que se estan al corriente ,en breve volveremos a tener noticias en nació manresa..gracias a todos
Sin comentarios
Anònim, 16/04/2019 a les 16:09
+11
-3
Como travajador y viendo lo vivido cuando ves que compañeros faenas de 10 min la alargan una hora cuando ves un engaño muy bestia de cara al empresario. Como muchos sabemos los an engañado en todo. Sin descontar que el encargado una persona sin oficio sin saber hacer la o con un canuto el cual esta de encargado de una planchisteria y ni siquiera sabe coger un martillo y hacer uso de ello el cual no dabe dirigir un taller para que la faena salga a tiempo el mismo que se preocupa mas por empresas externas que por la que el es el encargado. El mismo que envia a travajadores españoles a casa pk no hay faena pero sin embargo a sus compañeros marroquies les da horas extras de las cuales se an tocado los huevos ablando claro. Los cuales an cometido inumerables fallos y rendimiento nefasto en la empresa. Haciendo el horario que les a dado la gana y cobrando horas extras no productibas. Que se an echo inumerables faenas para sus casas amigos familiares etc a costa de la empresa en horario labora. En fin podria seguir diciendo pero aqui me planto. No soy racista pero da que pensar cuando el 50 porciento de la empresa esta de vaja son inmigrantes y el otro 50 porciento que son los que kedan en la empresa no lo son. Un cordial saludo a todos.
Cansada de burrades...
Anònim, 16/04/2019 a les 16:24
+7
-7
Ay... alma cántaros... para hablar, primero hay que saber... y para escribir, ¡estudiar!
Què maco es escudar-se en l'anonimat d'internet i parlar sense coneixements.
Que hi ha problemes econòmics és quelcom que sabem, però l'actitud dels meus companys de feina és deplorable, lamentable i vergonyosa.
Cadascú sap la situació que hi ha casa seva, però puc assegurar que a la meva no hi ha les ajudes que reben el 98% dels que estan de baixa i ens han deixat tirats (no només als empresaris).
Apa, seguiu tocant-vos els nassos a casa, que n'hi ha que estem treballant i lluitant per la nostra feina.
Ah! i faria el mateix fos quina fos la meva nacionalitat, la sort és que m'ha tocat ser catalana :)
Vamos a seguir
Anònim, 16/04/2019 a les 17:27
+6
-5
Cuando ablas con empresarios de la zona y te cuentan que X persona junto con su equipo no es la primera empresa que arruinan también da que pensar. Asi que vosotros sois libres de pensar lo que querais pero no es la primera vez que lo hacen ni sera la última. Hay lo dejo. Todos somos dignos de un travajo. Pero de corazon pienso que hay gente que no se merece ni eso. Besitos a todos 👌
Pronto sea caba las tonterías
Anònim, 16/04/2019 a les 19:34
+7
-0
Todos las personas que han pasado por inoxdesigners que son del país ya no quieren saber nada del la empresa no hace falta decir que la culpa sea los que están de baja por qué si llegan hablan los que ya no están en la empresa y que son del país “ lo dejará en “ rediculo “ veo que intentan manchar los marroquíes pero bueno... ya se acabará las tonterías que hay dos del país ya tienen la denuncia echa y pronto el juicio
??
Anònim, 17/04/2019 a les 00:37
+0
-0
Quienes son esos que han aruinado empresas???
Ánimo currantes
Anònim, 17/04/2019 a les 11:46
+7
-0
Hola estoi d'acuerdo con todo lo que a explicado ( sin comentario) pero tengo de acer una critica,,,el empresario lo sabía todo, todo,,,ay asta videos en yuotube de trabajadores durmiendo encima la maquina i el nunca a echo nada al respecto i lo sabía..doy fe,, el jefe no es el jefe,,seguramente no consta en ningún papel ni el ni su querido hermano,,ay un hombre de paja que el recibirá todas las ostias,,pero como todos son insolventes aqui no pasa nada..ya pagará fogasa ( ósea nosotros i nuestro dinero) ellos no se van a ir con la manos vacias,,las tienen bien llenas,,,pero lo seigiran intentando asta arruinar a más familias su falta de profesionalidad contratando gente sabiendo que no les va a pagar,,i todo por no querer trabajar,,demasiada buena vida se an metido esos jefecitos de juguete..
Espero que los que quedan cobren todo i puedan salir de la empresa sin deudas..la verdad esque son buenos compañeros..animo i un saludo
Casi me pillan