Súria obre el termini de solicitud d'ajuts a l'arranjaments en habitatges de gent gran

El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al 2 d'abril

| 12/03/2019 a les 15:35h
Especial: Més Comarca
Arxivat a: Societat, gent gran, habitatge
L'Ajuntament de Súria ha obert el termini de sol·licitud d'ajuts per a la nova convocatòria arranjaments en els domicilis de persones grans especialment vulnerables, acollint-se a un programa de la Diputació de Barcelona en col·laboració amb el departament de Treball de la Generalitat. El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al 2 d'abril de 2019. 

Les persones sol·licitants dels ajuts han de complir els següents requisits no excloents: 

- Persones a partir de 65 anys, empadronades en el municipi, amb una antiguitat mínima d'un any en el padró municipal d'habitants. 
- Persones amb dificultats per realitzar les activitats de la vida diària, acreditant la seva situació de dependència o disminució, d'acord amb els criteris de valoració de les bases que regulen la convocatòria. 
- Persones amb pocs recursos econòmics, d'acord amb els criteris de valoració de les bases que regulen la convocatòria. 
- Persones majors de 80 anys que visquin soles o amb una altra persona major de 65 anys. 

Els habitatges poden ser de propietat o de lloguer. Les persones beneficiàries hauran d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o bé acreditar-ne l'exempció.

Tècnics de l'àrea de Benestar Social de l'Ajuntament de Súria i de la Diputació analitzaran el tipus d'actuació a realitzar, així com el pressupost necessari per portar-la a terme. Les subvencions no cobreixen el pagament dels tributs o taxes locals generats per les obres. 

El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds. 

Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud d'ajut, acompanyada per la següent documentació: 

- DNI. 
- Certificat d'empadronament, que es pot demanar a l'Ajuntament. 
- Certificat de pensió de l'any 2018. 
- Certificat acreditatiu de la dependència o disminució. 
- Rebut de l'impost de béns immobles (IBI), en cas de ser propietari del pis. Aquest rebut pot ser demanat a l'Ajuntament.
- Contracte de lloguer del pis, si és el cas. 

Per a qualsevol consulta o aclariment, les persones interessades es poden adreçar a l'àrea de Benestar Social de l'Ajuntament (planta baixa de la Casa de la Vila) en horari d'atenció al públic. 

Les sol·licituds i la documentació complementària es poden presentar per escrit en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), a la planta baixa de la Casa de la Vila, en horari d'atenció al públic. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Relació de serveis funeraris al Bages per al dia 21
«No sin mis huesos» arriba al Kursaal a primers d'abril
«No sin mis huesos» arriba al Kursaal a primers d'abril | Promocional