La ludoteca Ludugurus reobrirà amb els materials inspirats en la pedagogia Montessori

Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu millorar l'oferta de jocs i joguines enfocades als infants

per Redacció, 14 de febrer de 2019 a les 14:45 |
La Ludoteca Ludugurus reobrirà divendres, les seves portes amb els espais i els materials inspirats en la pedagogia Montessori. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu millorar l'oferta de jocs i joguines enfocades als infants i en posar la mirada a l'infant com a protagonista del seu desenvolupament.

Per poder donar a conèixer el nou enfocament de la Ludugurus, a les 17.30h tindrà lloc un espectacle infantil La Bruixa Brunilda i La Poesia dels objectes a càrrec de Raül Benéitez a la Placeta de la mel, i una jornada de portes obertes amb berenar per a tothom i tast de cafè del comerç just.


La Ludoteca Ludugurus, en conveni amb l'Ajuntament de Manresa, és un espai de joc dirigit a infants i adolescents de 4 a 14 anys tal i com estableix el decret de ludoteques. Aquest, estableix també, que cal complir funcions integradores, realitzar treball amb les famílies i adaptar el projecte, les joguines i els espais a les edats de cada grup d'infants.

Amb la voluntat d'estar actualitzats en aquest últim aspecte, des de fa un any, l'equip educatiu de la Ludoteca Ludugurus s'ha estat formant i preparant per realitzar un canvi dels espais i els materials per tal de fomentar un espai més diàfan on els infants puguin desenvolupar-se de manera integral i son els protagonistes del seu joc i aprenentatge, de manera que a través del material i l'espai es fomenta que puguin desplegar tot el potencial que posseeixen per naturalesa.

Amb el nou enfocament, l'espai està pensat de forma global de manera que sigui un ambient distès i que fomenta les possibilitats d'interacció i la iniciativa pròpia i amb llibertat. Els espais generen un ambient acollidor per tal que l'infant se senti com a casa seva a través dels diferents ambients en el què l'espai està dividit.

A més, amb la voluntat que sigui l'infant el que descobreix contínuament, aquest canvi inicial dels espais és només un primer canvi. La idea és que trimestralment es faran canvis d'espais per tal de fer noves propostes i mantenir la il·lusió i les ganes de descoberta de l'infant. D'aquesta manera, l'equip educatiu haurà d'estar sempre pensant nous espais i fent modificacions de l'espai per estimular i provocar la curiositat dels infants.


Sense deixar de banda els jocs de taula, dels que es disposa un fons lúdic important, el tipus de materials i espais s'han centrar principalment en materials naturals (fusta, suro, gra, sorra, etc.) evitar els plàstics i les joguines simulades i canviar-ho per materials reals (llegums, arròs, etc.) i colors de l'escala cromàtica de la natura per evitar estridències i estímuls visuals massa impactants, tenint en compte, així, també la pedagogia Waldorf i la seva voluntat de garantir també les necessitats estètiques dels infants, alentant la seva imaginació i reforçant la seva identificació amb la Natura.

Els espais que estaran actius aquest primer trimestre són:

- Jocs de taula
- Espai de psicomotricitat
- Jocs de construcció (Lego)
- Espai d'art
- Teatre amb camerino
- Espai de lectura
- Taula d'experimentació
- Joc simbòlic de metges
- Joc simbòlic de botiga
- Taula de llum
- Sala de jocs recreatius

 

Participació